דירקטוריון נמל חיפה בחר ברו"ח אלינה פרנקל-רונן ליו"ר הדירקטוריון

לאחר כחצי שנה ללא יו"ר, החליטו חברי הדירקטוריון פה אחד לבחור בחברת הדירקטוריון פרנקל-רונן כמחליפה של בן-ציון סלמן. מועמדו של שר האוצר לתפקיד: תא"ל (במיל') אבריאל בר יוסף


00:00 ,03.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר כחצי שנה בה פועלת חברת נמל חיפה ללא יו"ר מכהן לדירקטוריון, החליט דירקטוריון הנמל פה אחד, על פי החוק ובהתאם להנחיית רשות החברות הממשלתיות, למנות יו"ר חדש לדירקטוריון, ובחר ביום חמישי האחרון בלילה, מתוך חבריו, את חברת הדירקטוריון ויו"ר ועדת הכספים רו"ח אלינה פרנקל-רונן לתפקיד יושבת הראש.

מנמל חיפה נמסר כי, המינוי טעון אישור של שר האוצר יובל שטייניץ ושר התחבורה ישראל כץ. עד לקבלת אישור זה האציל הדירקטוריון לרו"ח פרנקל-רונן סמכויות של יו"ר, בהתאם לחוק החברות הממשלתיות, זאת כדי לוודא את המשך התפקוד הסדיר של נמל חיפה כמו גם קידום החלטות הממתינות לחברי הדירקטוריון בתקופה הקרובה. כהונתו של יושב הראש הקודם, בן-ציון סלמן, הסתיימה בחודש ינואר האחרון ומאז לא הובא מועמד מטעם שרי הממשלה.

יחד עם זאת, רו"ח פרנקל-רונן הבהירה עוד במהלך הישיבה בה נבחרה, כי "אם שרי האוצר והתחבורה יבקשו למנות יו"ר חדש, חיצוני, שאינו נמנה כעת על חברי הדירקטוריון, היא תכבד את החלטת השרים ותחזור לתפקידה כדירקטורית מן המניין".

על פי פרסומים בתקשורת, מועמדו של שר האוצר שטייניץ לתפקיד יו"ר דירקטוריון נמל חיפה הינו תא"ל (במיל') אבריאל בר יוסף, שלטענת הפרסומים הינו מקורב לשטייניץ לאחר שניהל בעבר את ועדת חוץ וביטחון של הכנסת כששטייניץ עמדבראשה. עד לאחרונה כיהן בר יוסף כמשנה לראש המועצה לביטחון לאומי (המל"ל).

עוד נמסר כי, במהלך הישיבה הביעו כלל חברי הדירקטוריון דעה אחידה הגורסת כי חברה בסדר הגודל של נמל חיפה שחשיבותה למשק הישראלי אדירה, ועל סדר יומה נושאים רבים ומורכבים, חייבת יו"ר דירקטוריון קבוע. חברת נמל חיפה, שרק באחרונה חנכה את מסוף הכרמל, המתקדם בישראל, והחלה בהפעלה של מערכת חדשה לניהול מסופי מכולות (TOS), עומדת גם בימים אלה בפני שלבים מכריעים בכל הקשור לפעילותה ולעתידה, לרבות הנפקה ופעילויות נוספות.

בהחלטתם הבהירו חברי הדירקטוריון, כי "הבחירה ברו"ח אלינה פרנקל-רונן הינה בזכות הכרותה עם החברה, ניסיונה העשיר, מקצועיותה והידע והניסיון בתהליכים המורכבים שעברה ועוברת החברה".

עם בחירתה אמרה פרנקל רונן: "חברה מורכבת וחשובה כנמל חיפה חייבת יו"ר דירקטוריון קבוע. התפקוד ללא יו"ר פוגע בפעילות החברה וביכולת הדירקטוריון לתת מענה לעניינים דחופים והכרחיים לטובת החברה. אני מודה לחבריי לדירקטוריון על האמון שנתנו בי. צעד זה מאפשר ללקוחות, לעובדים, ולשאר הגורמים שעובדים מול הנמל, להיות בטוחים שדירקטוריון החברה דואג בראש ובראשונה לטובת החברה. בפעילות משותפת ונמרצת עם הנהלת החברה נמשיך לקדם את הנמל לשיאים חדשים".

עוד צוין כי, רו"ח אלינה פרנקל-רונן הינה חברת הוועד המרכזי ויו"ר פורום מנכ"לים, מנהלי כספים וחשבים של לשכת רואי חשבון ומשמשת במספר תפקידים בכירים במשק, ביניהם: יו"ר ועדת כספים בנמל חיפה, דירקטורית חיצונית באלביט הדמיה ומנהלת הכספים בחברת אורק נייר. עד לאחרונה שימשה גם כיו"ר ועדת ביקורת וועדת מאזן בטאו תשואות. בעבר שימשה כנציגת הציבור ברשות החשמל ורכזת דוחות כספיים בתנובה. אלינה פרנקל-רונן היא בעלת תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה ובעלת תואר שני במינהל עסקים (EMBA) מאוניברסיטת תל- אביב.

במשרד האוצר סירבו להגיב לפרסומים.