דירקטוריון נמל חיפה אישר את הסכמי ההתייעלות

ההסכמים שאושרו בסקטורים טרנספורט, סוור, ציוד ומינהל הינם חלק מההיערכות של חברת נמל חיפה לתחרות העתידית. אשל ארמוני: מדובר בצעד משמעותי וחשוב נוסף להצלחת הנמל בתחרות העתידית


07:51 ,06.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

דירקטוריון חברת נמל חיפה אישר אתמול בערב פה אחד את ההסכמים הקיבוציים המפורטים בנושא התייעלות בסקטורים טרנספורט, סוור, ציוד ומינהל. 

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי הסכמים אלו הינם חלק מהכנת נמל חיפה לקראת התחרות העתידית.

 

יו״ר דירקטוריון נמל חיפה, אשל ארמוני: ״מדובר בצעד משמעותי וחשוב נוסף להצלחת הנמל בתחרות העתידית. אני מודה לכל  מי שעמל על ניסוח הסכמי ההתייעלות״. 

 

נזכיר כי במסגרת הסכמות שהושגו בחברת נמל חיפה בכל הנוגע לעידן התחרות הקרב הסכימו ועדי העובדים בחיפה למכירת הזיכיון להפעלת הנמל הממשלתי למשך 34 שנים לידי משקיע אסטרטגי כגון חברת ספנות או חברת טרמינלים בינלאומית. 

 

בנוסף, וכחלק מהיערכות הנמל לתחרות סוכמו צעדי התייעלות בסקטורים השונים בנמל הכוללים תכנית פרישה שתיכנס לתוקף בכפוף למינימום עובדים שיפרשו ואי-קליטת עובדים חדשים בגינם, ביטול משרות לא יצרניות, שינוי מנגנון התגמול כך שיתמרץ עבודה יעילה יותר ושינוי נורמות עבודה נוספות, וזאת לצד מתן הגנה לעובדי דור ב׳ מפיטורי צמצום כמו גם הגנה חלקית על שכר העובדים בשנים הראשונות לתחרות. על פי ההסכמות כ-200 עובדים של חברת נמל חיפה יפרשו מעבודתם בנמל ויקבלו בגין כך פיצוי של 2.5 מיליון שקל בממוצע.