בהפלגת הבכורה נכנסה אוניית הפאר "קוסטה פסינוסה" לנמל חיפה

אוניית הנופש, שעל סיפונה 4,000 נוסעים ואלף אנשי צוות, יצאה מוונציה בשישי שעבר. עם היכנסה לנמל קיבלו אותה גוררות במתחי מים


00:00 ,16.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

האוניה המפוארת ביותר של חברת הפלגות הנופש קוסטה נכנסה לנמל חיפה בהפלגת הבכורה שלה.

אוניית הפאר "קוסטה פסינוסה"  (Costa Fascinosa)מדגם "קונקורדיה" משופר, יצאה בסוף השבוע האחרון להפלגת הבכורה מוונציה.

ה"קוסטה פסינוסה" היא האונייה המפוארת בעולם הנושאת דגל איטלקי והאונייה המפוארת ביותר של חברת קוסטה. בבנייתה הושקעו 510 מיליון אירו.

יצוין שחברת קוסטה, הנמצאת בבעלות תאגיד קרניבל, ידעה ימים קשים בתחילת השנה, עם טביעת ה"קונקורדיה" מול חופי איטליה.

מלבד קרוב ל-4,000 נוסעים ולמעלה מאלף אנשי צוות, נושאת על סיפונה ה"קוסטה פסינוסה" גם אלפי יצירות אמנות ואלפי צורות יהלום, שהוא נושא העיצוב של האונייה.

ב-11 ימי ההפלגה תגיע האונייה החדשה, מלבד חיפה, גם לאיזמיר, תורכיה, קורפו שביוון, בארי באיטליה ודוברובניק, קרואטיה.

עם כניסתה הראשונה לנמל חיפה התקבלה ה"קוסטה פסינוסה" בטקס מיוחד, כולל המופע המסורתי של סילוני מים מגוררות הנמל. בהמשך התקיים בגשר הפיקוד טקס החלפת המגינים בין בכירי הנמל לבין רב החובל של האונייה, שאמר: "הגעתי כבר עשרות פעמים לנמל חיפה וזו חוויה בכל פעם מחדש. אני אוהב מאוד את חיפה. יש לכם נמל יפה במיוחד".

הסוכן של חברת קוסטה בישראל היא חברת מד קרוזס. נציגי החברה קיימו שורה של אירועים חגיגיים על סיפון האונייה.

ה"קוסטה פסינוסה" תשהה בחיפה עד היום (ד') ערב.

גורמים בנמל ציינו השבוע שחיפה הפכה בשנתיים האחרונות ליעד מועדף בענף הפלגות הנופש העולמי. כניסת ה"קוסטה פסינוסה" לנמל היא המשך ישיר לשנה שעברה, גם בה זכה הנמל לקבל את פניהן של אוניות בהפלגת הבכורה. בשנה שעברה היתה זו האונייה "סלבריטי סילוואט", כשגם בחורף האחרון היה הנמל עמוס באוניות תיירים של החברות המובילות בעולם. זאת בהמשך למגמת הגידול הדרמטית (עלייה של למעלה מ-100% בשנה) בשיעור התיירים המגיעים לישראל דרך נמל חיפה.