ארמוני לרגל יום העצמאות: משוכנע שגם מהתקופה הזאת נצא מחוזקים

יו״ר חברת נמל חיפה ציין במכתב לעובדי הנמל כי ״72 שנים שאנו עצמאיים לגורלנו, אחראיים לגורלנו. ביכולתנו, כמדינה, לעמוד מול כל משבר, לצלוח כל קושי. אין אנו תלויים בחסדיהן של אומות עולם אחרות. להיפך. במדינתנו שלנו, אנו מקור להשראה לאחרים״


14:16 ,27.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

אשל ארמוני, יו״ר חברת נמל חיפה, כתב איגרת מיוחד לרגל יום העצמאות ולרגל העבודה בצל משבר הקורונה. הנה הנוסח המלא של המכתב:

 

״כשנכנסו לשנת 2020, אי שם לפני ארבעה חודשים (ותחושה של הרבה-הרבה יותר), הכיוון היה לגמרי ברור וידוע. השלמנו בנמל חיפה עבודה של הרבה חודשים כשחתמנו על הסכם רפורמה היסטורי שיבטיח את עתידו של הנמל שנים רבות קדימה. היינו עסוקים בקידום שלבי היישום של ההסכם, חידדנו את צעדי ההתייעלות הנרחבים וגם השתתפנו בהכרזה של המדינה על ההפרטה של הנמל שיוצאת לדרך. כשיצאנו באותם ימים ׳רחוקים׳ מחדרי הדיונים ומהטקסים, הבטנו אל שלל אניות התיירים שמילאו בתחילת החורף את רציפי הנמל, לחצנו ידיים לצוותי האניות הרבות שפוקדות את הנמל, וטפחנו על שכמם של עובדי הנמל ברציפי המכולות. ככה נראה חודש ינואר, אי שם לפני שלושה חודשים. 

 

אבל ׳החיים הם מה שקורה לך כשאתה עסוק בתוכניות אחרות׳. המשפט האלמותי של ג׳ון לנון שוב הוכיח את עצמו. במהירות קשה לעיכול, כל מה שידענו השתנה. זה התחיל באניות התיירים שנמלטו מהמזרח הרחוק וביקשו להחליף את הונג קונג בחיפה. אחר כך הן נעלמו גם מישראל בעקבות ההנחיות של משרד הבריאות. 

 

״אבל ׳החיים הם מה שקורה לך כשאתה עסוק בתוכניות אחרות׳. המשפט האלמותי של ג׳ון לנון שוב הוכיח את עצמו. במהירות קשה לעיכול, כל מה שידענו השתנה. זה התחיל באניות התיירים שנמלטו מהמזרח הרחוק וביקשו להחליף את הונג קונג בחיפה. אחר כך הן נעלמו גם מישראל בעקבות ההנחיות של משרד הבריאות. זה המשיך באניות מכולה שהגיעו מסינגפור בטרם חלפו 14 ימי הבידוד והיה צורך למצוא דרך לקבל אותן. ואז איטליה. ואז העולם כולו. ודי מהר התחלנו להיכנס לשגרת הקורונה.

 

״וב׳מדינת האי׳ הזו שחוגגת השבוע 72 שנות עצמאות, נמל חיפה - הנמל העברי הראשון - שנולד לפני המדינה, אבל צמח יחד איתה, הוכיח את עצמו שוב כאחד המקומות החשובים והחיוניים מכולם. עובדי נמל חיפה, עם חליפת מיגון ומסיכה, עם מעט חששות והרבה גאווה, הבינו את גודל האחריות ואת חשיבות המשימה. בחודש האחרון, במהירות האפשרית ובזהירות המרבית, פורקים עובדי הנמל מאות ואלפי מכולות מדי יום, לצד טונות רבות של סחורות מסוגים שונים.

 

״בשער הראשי של מדינת ישראל עוברים בימים אלה מאות טונות של ציוד רפואי, חומרי גלם לציוד רפואי וציוד מגן, וגם מוצרים חיוניים רבים אחרים. וכן, כן, גם מיליוני ביצים. נמל חיפה הוא גם השער המוביל של ישראל אל העולם. היצוא של המטענים שממשיך כל העת, מאפשר למפעלים להמשיך ולשגר תוצרת כחול-לבן לכל קצוות תבל, להמשיך ולהניע את הכלכלה הישראלית, ולהמשיך ולהעסיק עשרות אלפי עובדים בתקופה כלכלית קשה זו. אנו גאים בכך מאוד, ומודעים לגודל השעה. 

 

בשער הראשי של מדינת ישראל עוברים בימים אלה מאות טונות של ציוד רפואי, חומרי גלם לציוד רפואי וציוד מגן, וגם מוצרים חיוניים רבים אחרים. וכן, כן, גם מיליוני ביצים. נמל חיפה הוא גם השער המוביל של ישראל אל העולם

 

״לא כך תכננו את השנה הזו. אף אחד לא תכנן כך את השנה שלו. אבל בשבוע הזה, שבין שואה ותקומה, זיכרון ועצמאות, עם כל הקושי - הגאווה והתקווה ממלאים את הלב. 72 שנים שאנו עצמאיים לגורלנו, אחראיים לגורלנו. ביכולתנו, כמדינה, לעמוד מול כל משבר, לצלוח כל קושי. אין אנו תלויים בחסדיהן של אומות עולם אחרות. להיפך. במדינתנו שלנו, אנו מקור להשראה לאחרים. לכן, אני משוכנע, שגם מהתקופה הזו נצא חזקים ומחוזקים, נחזור אל התוכניות שחיכו בצד, ונמשיך לקדם את המדינה לשיאים חדשים. חג עצמאות שמח״.