"אסור שתוכניות לפיתוח התיירות יבלמו את פעילות נמל חיפה"

נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון ד"ר גד שפר מברך על תוכנית חזית הים העירונית, אולם מזהיר מפני פגיעה אפשרית בעבודת הנמל


00:00 ,23.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות אישור תוכנית חזית הים העירונית בחיפה על ידי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, התגובות במגזר העסקי חלוקות.

בעוד שהמגזר מברך על כל תוכנית למינוף כלכלת העיר, מזהירים אנשי עסקים מפני מצב לפיו, התלהבות למימוש תיפגע בפעילות נמל חיפה. "גיוון הבסיס הכלכלי של העיר וחיזוק משמעותי של ענף התיירות יכול לתת למשק החיפאי תנופה של ממש, אך אסור שתוכניות כאלה יבלמו את פעילותו של הנמל", אומר נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון ד"ר גד שפר.

שפר: "אסור לצקת עוגן כלכלי אחד, שעדיין לא הוכיח את עצמו, מברזל של עוגן אחר, שבו תלויה כלכלית העיר".

שפר הוסיף: "פרנסתן של אלפי משפחות בחיפה ובסביבתה תלויה בנמל. לפגיעה בפעילותו תהיה השלכה מרחיקת לכת על עשרות אלפים במעגלים קרובים ורחוקים. חיפה חייבת יסודות איתנים לכלכלתה. רק בדרך זו נוכל ליצור מרכז משקי חלופי לגוש דן; לא זה על חשבון זה, אלא זה בצד זה. אני מצפה מראשי העיר להילחם בנחישות על הדרוש לפיתוח הנמל, משטחי עורף ועד להקמת נמל המפרץ בלוח זמנים נכון".

בפרפרזה על דברי ראש עיריית חיפה יונה יהב, שאמר לאחר אישור התוכנית שחיפה תהפך ל"ברצלונה של ישראל", אמר שפר: "החלום שלי הוא שיגידו על ברצלונה שהיא 'חיפה של ספרד',ולא להיות עיר מבוססת תיירות בלבד, בחינת 'טבריה שעל הים התיכון".