אניית הדגל של הצי הבריטי פקדה את נמל חיפה

נושאת המסוקים הבריטית HMS OCEAN, שאורכה עומד על 203 מטר וחלקה העליון כולל משטח המראה ונחיתה גדול, הינה אחד מכלי השיט הצבאיים הגדולים ביותר שנכנסו אי פעם לנמל חיפה


11:50 ,30.11.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

נושאת המסוקים הבריטית HMS OCEAN אשר מחזיקה בתואר ״ספינת הדגל של צי הוד מלכותה״ (Navy Flag Ship) נכנסה הבוקר לנמל חיפה. מחברת נמל חיפה נמסר כי מדובר באחד מכלי השייט הצבאיים הגדולים ביותר שנכנסו אי פעם לנמל. עוד נמסר כי סוכן האנייה של נושאת המסוקים בביקורה בישראל היא חברת י. ססובר.  

 

אורכה של נושאת המסוקים HMS OCEAN, אשר החלה לפעול בשנת 1995, הוא 203 מטר וחלקה העליון כולל משטח המראה ונחיתה גדול. צוות האוניה מונה כ-300 חיילים ומפקדים מחיל הים הבריטי בנוסף לצוות אוויר של כ-180 איש שאחראים על תפעול 18 מסוקים בארבעה דגמים שונים, בהם מסוקי תקיפה מסוג אפאצ׳י.

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי את אניית הצי הבריטי ניתב הבוקר לרציף נתב הנמל סטס בולוטין, שהיה בעברו מפקד של אנייה שולת מוקשים בצי הסובייטי. בולוטין, שעלה לישראל בשנת 1992 לאחר שירותו בצי, שימש במשך כ-5 שנים כרב חובל בצי הסוחר של חברת ״עופר ספנות״, ומשמש מזה כארבע שנים כנתב בנמל חיפה.

 

סטס בולוטין: ״הכנסת נושאת המסוקים התנהלה באופן רגוע. בגלל המבנה המיוחד שלה והרצון להכניס אותה באופן חלק ורגוע נעזרנו בשלוש גוררות של הנמל. הבריטים, כמקובל, היו מאוד אדיבים ושמחו מאוד להגיע לחיפה״.

 

האנייה הבריטית נקשרה הבוקר ברציף המערבי בנמל חיפה, סמוך לטרמינל הנוסעים, לצד שתי אניות נוסעים מפוארות שהגיעו גם הן הבוקר לנמל - אניית הפאר Viking Star שפוקדת את הנמל ליומיים בכל אחד מביקוריה, והמגה יאכטה Clio שבשבועות האחרונים מקיימת באופן קבוע הפלגות מחיפה דרך תעלת סואץ למצרים ולעקבה בירדן - והיא תשהה מספר ימים בארץ. בשל מיקומה ברציף המערבי ניתן יהיה לראות את אניית הצי הבריטית היטב מאזורים שונים בחיפה.