MSC ונמל חיפה חוגגים את פתיחת הקו הישיר מזרח רחוק-חיפה-ארה"ב

הבוקר (יום ו') ובהשתתפות מאות אורחים, נערכה קבלת פנים חגיגית כשברקע הושלמה מלאכת הטעינה והפריקה מהאניה MSC Maeva שביצעה את הפלגת הבכורה לחיפה


15:30 ,09.11.2012 מאת: דורון גבע

עידן חדש בנמל חיפה. הבוקר נפתח באופן רשמי השירות השבועי החדש, ה- Golden Gate Service, עם הגעתה של האניה MSC Maeva לרציף הכרמל בנמל חיפה. שירות זה, המקשר את המזרח הרחוק עם ארה״ב ישירות דרך נמל חיפה, נפתח הבוקר ברגל ימין עם תפוקות מרשימות והרבה הבטחות.

את ההשקה של השירות ציינו ענקית הספנות MSC וחברת נמל חיפה בקבלת פנים מרשימה שנערכה ברציף הכרמל, בהשתתפות מאות אורחים שהשקיפו מקרוב על פעילות הפריקה והטעינה שנערכה באותה העת על גבי האניה MSC Maeva. קבלת הפנים כללה ארוחת בוקר מפנקת וקצת דברי ברכה. בין לבין הכריזו מנדי זלצמן מנהל חברת הנמל, ביחד עם מאיר תורג'מן יו"ר ועד העובדים, על תפוקות מרשימות במיוחד של 191 פעולות בשעה.

בסה"כ נפרקו ונטענו למעלה מ- 1200 TEU, ולטענת בכירי MSC שלקחו חלק בארוע, מדובר היה בכמות גבוהה בהרבה ממכסת היעד שהוצבה להפלגת הבכורה. לדברי עדני סימקין, מנכ"ל MSC ישראל כ- 400 TEU מסך המכולות מיועדות לשוק המצרי והן ישוטענו כבר מחר (שבת). לדברי סימקין המגמה הזו תיגבר. "ה- DNA של MSC אומר שמתחילים בקטן ולבסוף זה הופך לגדול מאד", אמר.

נציין כי הקו החדש פוקד, החל מהבוקר, בשירות שבועי ישיר ומהיר את נמל חיפה פעמיים בשבוע. בכל יום שישי לטובת פריקת מכולות מהמזרח הרחוק וטעינה לנמלי החוף המזרחי של ארה"ב ובכל יום רביעי לטובת פריקת מכולות יבוא מארה"ב וטעינת מכולות ביצוא למזרח הרחוק. 

 

סבב הפקידה של שירות Golden Gate Service יכלול את הנמלים הבאים:

נינגבו – שנגחאי – צ'יוואן – ינטיאן – סינגפור – חיפה – ניו יורק – נורפולק – בלטימור – סוואנה – צ'רלסטון – פריפורט – נורפולק – חיפה – קולומבו – סינגפור – צ'יוואן – הונג קונג – נינגבו.

הפריסה העולמית של MSC תאפשר הובלת מכולות בקו זה מ/אל יעדים רבים נוספים: אוסטרליה, דרום ומזרח אפריקה, דרום ומזרח אסיה, הודו, מקסיקו, מערב ארה"ב ודרום אמריקה ומרכזה.

בקו זה פועלות 13 אניות מכולה גדולות - הגדולות ביותר שפקדו עד כה את ישראל - אוניות בעלות כושר נשיאה של 9200 TEU .