במהלך חודש מאי שבר נמל חיפה את שיא שינוע המכולות בישראל בחודש אחד.
בסך הכל שונעו בנמל במהלך מאי 133,899 TEU מכולות, עלייה של 7% בהשוואה למאי 2012, שבו שונעו בנמל 125,222TEU
השיא החודשי הקודם היה שייך גם הוא לנמל חיפה ונקבע במרץ 2012, בו שונעו רק 1,000 TEU פחות.
מאז תחילת השנה שונעו בנמל חיפה 648,189 TEU, עלייה של 6% בהשוואה לחודשים ינואר-מאי 2012.
גידול דרמטי יותר נרשם בשינוע מכולות מקומיות מלאות (יבוא/יצוא ישראלי), שם נרשמה בחמשת החודשים הראשונים של השנה עלייה של 10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחודש מאי לבדו נרשמה עלייה של 13% בשינוע מכולות מקומיות מלאות בהשוואה לשנה שעברה.
בנוסף לכמויות השינוע רשם נמל חיפה שיא נוסף גם ביעילות תפעולית, כאשר עד כה במהלך 2013 שונעו בו בממוצע 28.35 מכולות לשעת עגורן. מדובר בנתון גבוה בכל קנה מידה, הגבוה ב-20% מהתפוקות שהושגו בנמל בשנת 2011.
יצוין שהנתון הינו ממוצע, הכולל את הרציפים החדשים והישנים שבנמל, כאשר מסוף כרמל לבדו מגיע לנתונים שחוצים באופן שגרתי את קו ה-100 פעולות לשעת אונייה, הנתון המקובל בטרמינלים המתקדמים בעולם.
יצוין עוד, שמאז 2007 רושם הנמל עלייה מתמדת בתפוקות לשעת עגורן, כשב-2007 עמד הממוצע על 20.7 פעולות, טיפס ב-2010 ל-25.1 פעולות בממוצע, ירד ב-2011 ל-23.7 פעולות, לפני שעלה ב-2012 ל-27.2 פעולות ועד לממוצע הנוכחי עד כה השנה.
אותן תפוקות שוות ללקוחות הנמל כסף רב, מאחר והן מאפשרות לאוניות המכולה לסיים את הפריקה והטעינה של מכולות בזמן קצר ביותר, כשהחיסכון בזמן מתבטא בחיסכון בכסף עבור צריכת דלק לחברות הספנות.
בנמל כבר קבוע את היעד הבא – 30 מכולות לשעת עגורן.
ממלא מקום סמנכ"ל תפעול בנמל חיפה יעקב לטבינסקי: "נמל חיפה ממשיך לשבור שיאים מבחינת כמות המכולות והיעילות התפעולית. יש לזכור שהשיאים הללו נשברים במקביל לירידה במצבת כוח האדם בנמל".