נמל חדרה החל לעשות שימוש במערכת תס״ק ים

זאת לצורך קידום הסחר הימי בישראל, לצורך קליטה ואישור דיווחי צפי הגעת אנייה ובקשות היתר הפלגה של סוכני האנייה. יצחק בלומנטל מנכ״ל חנ״י: מערכת תס״ק ים המקדמת עבודה בסטנדרטים אחידים


10:39 ,29.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל חדרה החל לעשות שימוש במערכת תס״ק ים אותה מפתחת חברת נמלי ישראל לצורך קידום הסחר הימי בישראל, לצורך קליטה ואישור דיווחי צפי הגעת אנייה ובקשות היתר הפלגה של סוכני האנייה.

 

כחלק מקביעת סטנדרטיזציה בתהליכי הסחר הימי במדינת ישראל, ניתנה האפשרות לנמל חדרה, בדומה למסופי הכימיקלים, לקחת חלק פעיל בתהליכי הכניסה והשחרור של אנייות המקובלים בכלל הנמלים בישראל.

 

סוכן האנייה מדווח מסר צפי הגעת אנייה שייקלט בנמל ואישורו יועבר לסוכן האנייה, לאותו מקום בו הוא מקבל את כלל האישורים מכל נמלי הים בישראל.

 

בנוסף הגשת דיווח לבקשת היתר הפלגה תיקלט ותאושר אף היא על ידי הנמל במערכת תס״ק ים, ותאפשר לביקורת גבולות להדפיס מהמערכת את היתרי ההפלגה לקפטן כמו לכל אנייה אחרת שפקדה נמל בארץ. העבודה במערכת תס״ק ים תקלוט את הדיווחים גם למערכת האניות ותשדר מסרי סטטוס אנייה למכס.

 

יצחק בלומנטל מנכ״ל חברת נמלי ישראל: ״אנו שמחים ומברכים על הצטרפות נמל חדרה למערכת תס״ק ים המקדמת עבודה בסטנדרטים אחידים בקרב כלל הגורמים המשתתפים בסחר הימי של מדינת ישראל לצורך ייעול תהליכים, ושיפור זרימת המידע וכדי לחזק את הסחר של מדינת ישראל״.