נמל המפרץ: תרגיל חומ״ס נרחב של פיקוד העורף

במסגרת התרגיל, המשותף למערך הכבאות מחוז חוף, פיקוד העורף וצוותי החירום של נמל המפרץ, תורגלו תרחישי חירום מורכבים. הצוותים תרגלו בזמן אמת את השימוש באמצעים השונים, תוך לבישת ציוד התמגנות מלא, פתיחת קווי מים, חילוץ פצועים וטיפול באירוע דליפה של חומר מסוכן


13:30 ,09.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע נערך תרגיל נרחב בנמל המפרץ, המדמה פגיעה במכולות המכילות חומרים מסוכנים. במסגרת התרגיל, המשותף למערך הכבאות מחוז חוף, פיקוד העורף וצוותי החירום של נמל המפרץ, תורגלו תרחישי חירום מורכבים שעשויים להתרחש עקב המצב הבטחוני ונבדקה רמת ההיערכות ומהירות התגובה של הגורמים השונים, כמו גם שיפור האינטגרציה ביניהם. 

 

ההכנות לתרגיל המשותף כללו סיור מקיף ברציפי נמל המפרץ והמתקנים השונים, לרבות ערוגת אחסון החומרים המסוכנים, המצוייד במיטב התשתיות והאמצעים שנקבעו כבר בתהליך ההקמה של נמל המפרץ, על ידי פיקוד העורף, רשות הכבאות והמשרד להגנת הסביבה. נמל המפרץ מצוייד במערכות כיבוי אש מתקדמות, הכוללות תותחי מים וקצף הנשלטים מרחוק, מערכות גילוי וניטור לזיהוי דליפה של חומר מסוכן, קירות מיגון קבועים המפרידים בין המכולות המסוכנות, בנוסף למאות מכולות מיגון המקיפות את מתחם האחסון. 

 

במסגרת התרגיל, הצוותים תרגלו בזמן אמת את השימוש באמצעים השונים, תוך לבישת ציוד התמגנות מלא, פתיחת קווי מים, חילוץ פצועים וטיפול באירוע דליפה חומר מסוכן ממכולות חומ״ס.

 

איציק שריטי, מנהל הביטחון, בטיחות ואיכות הסביבה: ״למיקום המרוחק יחסית של נמל המפרץ מהעיר יש יתרון משמעותי בטיפול ואחסנה של חומרים מסוכנים כמו ברום ואמוניה. הציוד שקיים בנמל המפרץ לטיפול ואחסנה של מכולות כאלה הוא המתקדם ביותר בעולם ותרגיל זה נועד להגביר את הכשירות המבצעית של גורמי החירום ואת שיתוף הפעולה עם צוות החירום של הנמל, המאוייש 24 שעות ביממה ומצוייד בכבאית  ייעודית של נמל המפרץ.  התרגיל הדגים את כשירותו המבצעית של צוות החירום של הנמל ושיפר את האינטגרציה ביננו לבין הגורמים המוסמכים. נמשיך להירתם, לסייע ולשפר את רמת הבטיחות וההיערכות לאירוע חירום, בהתאם להנחיות פיקוד העורף ורשות הכבאות. כלל המתקנים והציוד החדשני של נמל במפרץ רתומים  לטובת הנושא״.