מנהל רספ״ן ערך סיור בנמל המפרץ

במהלך הביקור הוצגו למנהל רספ״ן הנכנס, צדוק רדקר, נתונים המשקפים את העלייה בפעילות המכולות והמטען הכללי בנמל המפרץ, וכן חדר הבקרה בנמל. הצדדים אף דנו במגבלות רגולטוריות המגבילות את נמל המפרץ מפריקת סוגים שונים של מטענים


11:09 ,18.01.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

בסוף השבוע שעבר, ערך מנהל רשות הספנות והנמלים הנכנס, רב חובל צדוק רדקר, ביקור היכרות בנמל המפרץ של. הביקור כלל סיור משותף יחד הנהלת נמל המפרץ בראשותו של המנכ״ל, מי-אהו צ׳יאנג, והמשנה למנכ״ל, יואב צוקרמן.

 

רדקר (52), שנכנס לאחרונה לתפקיד, בעל יותר מעשרים שנות ניסיון מקצועי בתחומי הספנות והנמלים, החליף בתפקיד את רב חובל יגאל מאור, ראש הרשות היוצא. בעבר שימש רדקר כמנכ״ל חברת תעבורה ימית חיפה הממשלתית, וקודם לכן, כיהן בתפקידי ניהול בחברת הספנות צים.

 

במהלך הביקור הוצגו למנהל רספ״ן פרמטרים המשקפים את העלייה בפעילות המכולות והמטען הכללי בנמל המפרץ. שנת 2022 הסתיימה בהצלחה רבה מבחינת הנמל, שכן נמל המפרץ ניטל 448,857 TEU המשקפות פקידה של 431 אניות. כמו כן, בסקטור המטען הכללי, אשר החל את פעילותו בחודש פברואר, נפרקו כ-350,000 טון, המשקפות פקידה של 69 אניות.

 

במהלך הביקור, מנכ״ל נמל המפרץ הציג למנהל רספ״ן את חדר הבקרה, לב לבו של הפעילות הנמלית, את חדרי המנופאים והסביר על הטכנולוגיה שחברת SIPG ייבאה משנגחאי, ועושה בה שימוש בנמל המפרץ.

 

כחלק מנושאי הביקור, הצדדים דנו במגבלות רגולטוריות המגבילות את נמל המפרץ מפריקת סוגים שונים של מטענים שיכולים להוריד את עלויות תשומות הבנייה ומונעות ממנו לבצע השקעות לטווח ארוך בתחום המטען הכללי. כמו כן, הדגישו בנמל את החשיבות לקיים תחרות חופשית ומלאה, לפריקת כל סוגי המטענים, ללא הגבלות זמן או רגולציה, כך שנמל המפרץ, שרואה את עצמו כמוביל התחרות בנמלים ומקפיד לפעול בהתאם לדרישות, ימשיך לתרום באופן משמעותי להורדת יוקר המחייה בישראל.

 

בתום הסיור הוענק למנהל רספ״ן אישור כניסה קבוע לנמל המפרץ ממנכ״ל הנמל אשר הודה לרדקר על הביקור והדגיש בפניו את החשיבות להמשך שיתוף הפעולה בין הצדדים.