חנ״י העניקה שטחי אחסון נוספים לנמלי מפרץ חיפה בזמן המלחמה

השטחים שנמסרו לשני הנמלים נמצאים בנמל הדלק הסמוך לשני הנמלים. חברת נמל חיפה קיבלה שטח של 29 דונם ואילו נמל המפרץ קיבל 36 דונם. שני הנמלים הכשירו את השטחים לטובת אחסון כלי רכב ומטען כללי


09:59 ,29.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך להחלטת שרת התחבורה, רספ״ן וחנ״י, בדבר הקצאת שטחי אחסנה נוספים למפעילי הנמלים במפרץ חיפה, חנ״י העניקה שטחי אחסון נוספים לנמלי מפרץ חיפה במהלך תקופת המלחמה. השטחים שנמסרו לשני הנמלים נמצאים בנמל הדלק העתידי (נמל התזקיקים) הסמוך לשני הנמלים. 

 

מחנ״י נמסר כי ״על מנת לשמור על רציפות תפקודית של הנמלים, נענתה חנ"י לצורך הבהול שעלה מנמלי הים במרחב חיפה להקצאת שטחים, על רקע העומס שנוצר בשל הסטת חלק מהפעילות מנמלי הים באשדוד. חנ״י לא הייתה מקצה שטחים נוספים, לפרק זמן קצוב, לנמלים בצפון אלא רק כמענה שיאפשר להם את היכולת להמשיך ולתת שרות לאוניות״. חנ״י לא מסרה לכמה זמן נמסר לאיזו תקופה נמסרו השטחים הנוספים. 

 

למערכת PORT2PORT נודע כי במסגרת הקצאה זו נמל המפרץ הכשיר שטח של כ-36 דונם לצורך אחסון כלי רכב ומטען כללי. מנמל המפרץ נמסר כי ״שטח האחסנה החדש מאפשר אחסון של כ-2,500 כלי רכב והוא מצטרף לשטח האחסנה הקיים בנמל המפרץ, אשר מאפשר אחסנה של אלפי כלי רכב נוספים במקביל״. 

 

חברת נמל חיפה, לעומת זאת, קיבלה שטח של 29 דונם בסמוך, הכשירה אותו גם היא ואחסנה במקום כלי רכב שנפרקו בשטחה. 

 

נזכיר כי לאחרונה התבטא מנכ״ל חברת נמל חיפה, אודי שרון, על נושא יבוא כלי הרכב לנמל חיפה וציין כי פעילות הייבוא בתחום זה הינה ״נקודת אור״ בפעילות הנמל וכי הודות לפעילות אינטנסיבית של ההנהלה בנושא הוא מקווה כי מספר הרכבים המיובאים הנפרקים בנמל חיפה ימשיך להיות גבוה.

 

מנמל המפרץ נמסר כי ״בכוונת נמל המפרץ להציע ליבואני הרכב מחירי אחסון אטרקטיביים לטווח ארוך, במטרה להקל על היבואנים ולקדם תחרות בתחום אחסון כלי הרכב והמטען הכללי. 

 

רונית קסטרו, מנהלת רציפי המטען הכללי בנמל המפרץ: ״אנו פועלים בכל הכלים העומדים לרשותנו, בהתאם להחלטות משרד התחבורה וחנ״י, על מנת למצות את הפוטנציאל התפעולי של נמל המפרץ ובמטרה לסייע לכל הגורמים הפועלים במרחב. הכשרנו שטחי אחסון נרחבים על מנת לתת מענה ליבואנים ולשאר משתמשי השרשרת הלוגיסטית במטרה להקל עליהם וכדי לאפשר רציפות תפקודית מיטבית במשק הישראלי״.