הבנק העולמי: קפיצה בדירוג של נמלי מפרץ חיפה

דו״ח CCPI של הבנק העולמי מגלה כי הדירוג של נמלי מפרץ חיפה במדד נמלי המכולות העולמי טיפס 140 מקומות לעומת שנה שעברה. חברת נמל המפרץ SIPG: בתוך שנה בלבד מפתיחתו של נמל המפרץ הוא הביא לקיצור דרמטי במשך השהייה של אניות מכולה במרחב מפרץ חיפה


12:40 ,30.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

דו״ח מקיף של הבנק העולמי מגלה כי דירוג משותף של נמלי מפרץ חיפה - נמל חיפה ונמל המפרץ SIPG - עלה ממיקום 196 בשנת 2021 למיקום 56 בעולם בשנת 2022. הדו״ח השנתי של הבנק העולמי לשנת 2022 בשיתוף חברת S&P המפורסם תחת השם Container Port Performance Index, או בקצרה CPPI, מהווה מדד לבדיקת הביצועים של כל נמלי המכולות בעולם. הדירוג ניתן למרחב הנמל בכללותו, גם כאשר באותו מרחב פועלים מספר מפעילים מתחרים. הדירוג נקבע לפי מדד זמן השהייה הכולל של האניות בנמל, מרגע ההגעה למרחב הנמל ועד היציאה ממנו, כולל זמן ההמתנה מחוץ לנמל טרם תחילת הפריקה.

 

מחברת נמל המפרץ SIPG נמסר כי דו״ח CPPI שפורסם החודש, ״מוכיח כי לרפורמה בנמלי ישראל יש השפעה דרמטית על רמת השירות לאוניות מכולה. בתוך שנה בלבד מפתיחתו של נמל המפרץ, המצויד בטכנולוגיה המתקדמת בעולם לפריקת אוניות מכולה, הוא הביא לקיצור דרמטי במשך השהייה של אניות מכולה במרחב מפרץ חיפה״. נזכיר כי נמל המפרץ SIPG נפתח לפעילות באמצע שנת 2021.

 

ע״פ הדירוג שהתפרסם נמלי מפרץ חיפה טיפסו 140 מקומות למיקום 56 המכובד, 2 מקומות בלבד מתחת לנמל טוקיו ומעל נמלי אנטוורפן ובוסטון. הנמל שדורג במקום הראשון הוא נמל Yangshan הסמוך לשנגחאי, של חברת SIPG, החברה שמפעילה גם את נמל המפרץ החדש בחיפה.

 

חברת נמל חיפה: ״מחויבים להמשיך ולהשתפר ולהעניק שירות מעולה ללקוחות הנמל״

 

חברת נמל חיפה הגיבה אף היא לפרסום דו״ח הבנק העולמי וציינה כי ״אנחנו מחויבים להמשיך ולהשתפר ולהעניק שירות מעולה ללקוחות הנמל״.

עופר לינצ׳בסקי, מנכ״ל קבוצת גדות, השותפה בקבוצת אדאני -גדות והינה הבעלים של נמל חיפה, מסר: ״השותפות האיתנה בין קבוצת אדני וגדות, לצד הידע הבינלאומי, ההשקעות במיזמים ושירותים חדשים בנמל, ימשיכו להערכתנו להצעיד את הנמל קדימה, יוזילו את יוקר המחייה וישפרו את השירות ללקוחותינו״

 

נציין כי לעומת נמלי מפרץ חיפה, מרחב נמל אשדוד ממוקם בדירוג 297 - עלייה של 32 מקומות בדירוג לעומת השנה הקודמת בו דורג במקום 329.