גמלאי רשות הנמלים וחנ״י זכו לסיור עומק בנמל המפרץ

האורחים זכו לשמוע על הטכנולוגיות המתקדמות בהן חברת SIPG עושה שימוש, ביקרו בחדרי המנופאים ושמעו הסברים על תוכנת ה-TOS המתקדמת. יואב צוקרמן, משנה למנכ״ל נמל המפרץ: עשרות רבות של אנשים עבדו במשך שנים על מנת להפוך את החזון למציאות


09:59 ,03.01.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

בשבוע שעבר נערך סיור עומק בנמל המפרץ למשלחת גמלאים של חברת נמלי ישראל. נמל המפרץ, שנחשב לאחד מהמיזמים הגדולים והחשובים ביותר שביצעה חברת נמלי ישראל מאז הוקמה, זכה לארח את גמלאי רשות הנמלים וחנ״י לסיור מעמיק ולסקירה רחבה אודות השינוי שעובר ענף הנמלים בזכות הצלחת מיזם ״נמלי העתיד״ בו נבנו והוקמו שני נמלים חדשים במדינת ישראל - נמל הדרום ונמל המפרץ.

 

הסיור כלל סקירה מקיפה של יואב צוקרמן, שהחל את דרכו המקצועית ברשות הנמלים והרכבות בשנת 2002 ובהמשך כיהן כסמנכ״ל פיתוח בחנ״י וכיום משמש כדירקטור וכמשנה למנכ״ל החברה נמל המפרץ. צוקרמן לא הסתיר את התרגשותו מהמעמד והציג בפני הגמלאים המשתאים את הנמל המופעל בשליטה מרחוק. בביקור הוצגה גם עבודת המטה היסודית שנעשתה לאחר החלטת הממשלה ביישום רפורמת הנמלים החל מתסקירים סביבתיים, תכניות סטטוטריות, ייבוש הים ועד הפתיחה הרשמית בשנת 2021.

 

בנוסף, עשרות האורחים זכו לשמוע על הטכנולוגיות המתקדמות בהן חברת SIPG, מפעילת הנמל, עושה שימוש. כדוגמת שליטה מרחוק במנופי הגשר ומנופי הערוגות, תוכנת ניהול מתקדמת הנעזרת במאות מצלמות וחיישנים המלווים כל מכולה מהכניסה לנמל ועד היציאה ממנו. עוד זכו המבקרים לבקר בחדרי המנופאים ולהתרשם מהמגוון הנרחב של עובדי הנמל, המשקפת את הפסיפס האנושי של אוכלוסיית חיפה והצפון. כמו כן, האורחים התרשמו מההסבר על תוכנת ה-TOS המתקדמת אשר אמונה על כל תהליכי התפעול המתבצעים 24/7 באופן רציף ויעיל וכיצד כל זה מציב את הנמל כיום כאחד הנמלים המתקדמים והבטוחים ביותר בעולם, וכשחקן תחרותי בענף הנמלים בישראל.

 

הגמלאים התרגשו מאוד למשמע ההסברים והצגת הרפורמה על כל שלביה שכן הם לקחו בהקמה, כל אחד בתפקידו, טרם פרישתם.

 

בסיור לקחו חלק, בין היתר, עו״ד בגמלאות פרץ אורון, היועץ המשפטי המיתולוגי של רשות הנמלים והרכבות, דני גז שהוביל בהצלחה מאות מכרזים של רשות הנמלים וחנ״י, ומאירה שרמן, הממונה על התעריפים ברשות הנמלים. זאת בנוסף לעשרות גמלאי הרשות ובני זוגם.

 

יואב צוקרמן, משנה למנכ״ל נמל המפרץ: ״נמל המפרץ שזוכה כיום לשרת את אזרחי ישראל ותורם רבות לכלכלה הישראלית, אינו מיזם של איש אחד. מדובר במיזם ענק שכלל עשרות רבות של אנשים שעבדו במשך שנים על מנת להפוך את החזון למציאות. הנמל, שהוקם על 800 דונם ים שיובש ומכיל את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם הוא הישג אדיר לחנ״י והישג אדיר לציבור הישראלי״.