נמל בולטימור צומח בקצב המהיר ביותר מבין נמלי ארצות הברית

ב-2011 וטפלו בנמל 37.8 מיליון טון מטען בסך עלות של 51.4 מיליארד דולר, עלייה של 15% לעומת 2010. הסוד להצלחה: ביזור של מטען, במקום התמקדות בסוג אחד


00:00 ,03.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

סך טיפול במטען בנמל בולטימור בשנה שעברה – 37.8 מיליון טון, עלייה של 15% לעומת השנה שקדמה לה - הפך את הנמל לאחד שגדל בקצב הגבוה ביותר מבין נמלי ארצות הברית.

"בעוד שנמלים אחרים, בהם מטפלים רק במכולות, חוו ירידה של 30-40%, הירידה בטיפול במכולות בנמל בולטימור בשנה שעברה הסתכמה ב-15% בלבד", מסר דובר רשות הנמלים של מדינת מרילנד.

הדובר הוסיף, שנמל בולטימור מדורג במקום הראשון ב-2011 מבין נמלי ארצות הברית בטיפול במכוניות, אוניות גלנוע ויבוא של מוצרי טבע.

לדברי המגזין האנגלי "International Freighting Weekly", סך ערך המטען שטופל בנמל בולטימור ב-2011 עמד על מעל ל-51.4 מיליארד דולר – הגבוה ביותר מאז ומעולם בנמל - עלייה של 24% בהשוואה לסף ערך המטען שטופל בנמל ב-2010.

עוד שיאים ששבר נמל בולטימור ב-2011: טיפול ב-24 מיליון טון מטען ליצוא ובטיפול ב-551 אלף רכבים, גם הוא המספר הגבוה מבין נמלי ארצות הברית.

אמר דובר רשויות הנמל: "אנו פועלים לפי תוכנית עבודה אסטרטגית, שהונהגה בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת. עיקרה של התוכנית הוא פיצול והרחבה של טיפול במטען, במקום התמקדות במטען מסוג אחד, דוגמת מכולות".

הוא הוסיף, שהצפי בנמל בולטימור הוא להמשיך ולרשום מספרי שיא גם ב-2012, הודות לרציף מכולות חדש, באורך של כ-18 מטר, שהקמתו הושלמה בראשית השנה. ברציף יופעלו, החל בחודש ספטמבר, מנופים מדגםsuper postpanamax.

הדובר הוסיף, שלאחר השלמת הרחבת תעלת פנמה, יוכלו מגה-אוניות לבקר רק בנמלים עם תעלת כניסה רחבה ועמוקה מספיק, מה שמציב את נמל בולטימור – עם תעלת כניסה בעומק של כ-18 מטר - בנקודה תחרותית למדי עם שאר נמלי החוף המזרחי של ארצות הברית.