נמל בולטימור: חודש מעבר האניות המסחריות לנמל

הרשויות בבולטימור צופות כי הרוחב התפעולי של ערוץ השיט הראשי לנמל יהיה בקרוב ברוחב של 122 מטר עד לעומק של 15.24 מטר. הדבר התאפשר לאחר שאניית המכולה שפגעה בגשר, ״מארסק דאלי״ פונתה לנמל


08:24 ,22.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

אניית ״מארסק דאלי״, אניית המכולות שגרמה להתמוטטות גשר פרנסיס סקוט קי ב-26 במרץ, פונתה לרציף בנמל בולטימור ביום שני השבוע. האנייה הוצפה לגובה פני המים והועברה באיטיות לתוף רציפי הנמל. 

 

האנייה תבלה מספר שבועות בתיקונים זמניים באותו טרמינל ימי בו פרקה וטענה מטענים ממש לפני שיצאה לדרך שהסתיימה במיטוט הגשר. עם סיום התיקונים הזמניים האנייה תעבור למספנה בנורפולק לצורך תיקונים נרחבים.

 

הרשויות בבולטימור צופות כי הרוחב התפעולי של ערוץ השיט הראשי לנמל יהיה בקרוב ברוחב של 122 מטר עד לעומק של 15.24 מטר.

 

״פינוי האנייה מסמן את חידוש מעבר כלי השיט המסחריים אל נמל בולטימור וממנו״, דיווח הגוף המפקח על פעולות ההצלה. ״זה באמת מסמל את הפרק הבא בשיקום המסחר הימי באזור זה, המשמש גם כמנוע כלכלי לאלפי עובדים ובני משפחותיהם התלויים במסחר שעובר  בנמל בולטימור״.

 

נציין כי הצוות על סיפון ה״דאלי״ נאלץ להישאר על האנייה במשך פרק הזמן שחלף מאז התאונה - קרוב לחודשיים. הצוות נאלץ להישאר על סיפון האנייה אף בזמן שחומרי נפץ הופעלו בשבוע שעבר כדי להסיר חלק מהגשר לצד חרטום האנייה. 

 

מנהלת כלי השיט, Synergy Marine Group, סיפקה ביום שישי עדכון על מצב הצוות וטענה שכל אנשי הצוות במצב טוב וכי הם ״מחזיקים מעמד היטב״. סינרג׳י הצהירה בהודעה כי ״אנו מקווים שזמן קצר לאחר שהדאלי יהיה מאובטח בעגינה, הרשויות יאפשרו לצוות לרדת כדי שנוכל לארגן את החזרתם הביתה״. 

 

צפו בסרטון המציג את פינוי האנייה בחזרה לרציף בנמל בולטימור: