תלמידי תיכון מסייעים לחברת נמל אשדוד להתכונן לתחרות עם הנמל החדש

במסגרת שיתוף פעולה בין הנמל, התאחדות התעשיינים, משרד החינוך ותלמידי תיכון רשת אורט ימי, הציגו התלמידים הצעות לשיפור וייעול עבודת הנמל


13:38 ,17.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

פרויקט ייחודי של חברת נמל אשדוד, התאחדות התעשיינים, משרד החינוך ורשת אורט נותן הזדמנות לתלמידים המתמחים בלוגיסטיקה ימית לחקור את עבודת הנמל ולהציע הצעות לשיפור העבודה לקראת התחרות עם הנמל החדש.

 

לפני כחודש ימים יצאה חברת נמל אשדוד למכרז בינלאומי לשכירת שירותיהם של מומחים בתפעול נמלים, שיסייעו בהתמודדות לקראת התחרות עם נמל שהדרום שתחל בעוד כחמש שנים. אך לא רק מומחים ותיקים מהשורה הראשונה יסייעו לחברה בתחרות, אלא גם תלמידי תיכון ממגמת לוגיסטיקה ימית מבית הספר אורט ימי אשדוד.

 

במסגרת שיתוף פעולה בין חברת נמל אשדוד, התאחדות התעשיינים, משרד החינוך ורשת אורט, פיתחו התלמידים ביחד עם בכירי חברת נמל אשדוד פטנטים והצעות ייעול, שעשויים לסייע לנמל לשפר את השירות ולהתכונן לתחרות העתידית.

 

ההצעות הוצגו במסגרת כנס שנערך בנמל אשדוד בהשתתפות נציגי ארבעת הגופים ובראשם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ומנהל המנהל לתקשוב מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך עופר רימון, יחד עם תלמידי תיכון אורט ימי. בין ההצעות: צמצום זמני פריקת המכולות, שיפור תפוקת העובדים, העלאת המוטיבציה וחיסכון בזמן ריק, צמצום זמן המתנת נהגי המשאיות, שינוי סדר עדיפויות תחבורתי של כלי הרכב המשנעים לנמל וממנו, חיסכון באספקת חשמל לאניות עוגנות.

 

לאחר שיסיימו התלמידים את המחקר ויגבשו את הצעותיהם הסופיות, הם יציגו אותן בפני הנהלת חברת נמל אשדוד. מכיוון שמדובר כמובן בהצעות ראשוניות וגולמיות, ההצעות לשיפור אותן תבחר ההנהלה יועברו למחלקות הרלוונטיות בנמל לתהליך בדיקה שיימשך מספר חודשים.

 

יצוין כי שיתוף הפעולה בין חברת נמל אשדוד, משרד החינוך התאחדות התעשיינים ובית הספר אורט ימי נמשך זו השנה החמישית במסגרת פרויקט שילוב תלמידים בתעשייה. בשנים הקודמות זכו הצעות התלמידים לשיפורים בחברת נמל אשדוד לפרסים בינלאומיים בתחרויות שונות.

 

ברוש: "כשאני בא לאירוע חשוב מסוג זה, אני מרגיש שיש שכר ותמורה לעבודה הציבורית שאני עושה. לתלמידים שלומדים פה יש יכולות נפלאות; המוח שלהם צעיר, רענן חושב. כשאני מסתכל עליהם, אני רואה את העתיד של המדינה והתעשייה הישראלית".

 

מנכ"ל חברת נמל אשדוד בפועל יצחק בלומנטל: "למרות גילם הצעיר של התלמידים, קיבלנו גם השנה וגם בשנה שעברה מספר הצעות חדשניות לשיפורים שבהחלט נשקול בחיוב להטמיע אותן בנמל. העבודה המשותפת של בני הנוער יחד עם בכירי הנמל מפרה את שני הצדדים, מעצימה את התלמידים ומציגה  בפני בכירי הנמל קו מחשבה צעיר ורענן".