הנהלת חברת נמל אשדוד פנתה אמש לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בבקשה למתן צו מניעה המורה לוועד עובדי התפעול והציוד המכני לחדול מהעיצומים הפראיים ולחזור לעבודה סדירה.
ועד עובדי התפעול והציוד המכני נתנו הנחייה לעובדים שלא לבצע את פעולות הפריקה מאניית המלט DK BLUE העוגנת ברציף 4 בנמל וממתינה לפריקתה. צעד זה פוגע פגיעה קשה בתחרות בין נמלי הים בארץ ובתחרות העתידית עם הנמל הפרטי החדש.
לנוכח העיצומים עובדי התפעול מסרבים לפרוק את אניית DK BLUE שעל סיפונה 4,750 טון מלט לבן.
סירובו של ועד עובדי התפעול לפרוק את האנייה מנומק בדרישה להציב על האנייה צוות של 7 עובדי תפעול, שעה שהסכם שהושג עם הוועדים אך במרץ 2016 קובע כי כמות עובדי התפעול שיוצבו לצורך פריקת אניית מלט יהיה 2 עובדי תפעול בלבד.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי עקב אי התייצבות העובדים לפעולות פריקת ושאיבת המלט צפויים להיגרם לנמל נזקים כבדים ביותר של אובדן הכנסה צפויה מיבואן אניית המלט העוגנת ברציף, ואניות שיבואו אחריה, אשר יסרבו לפקוד את רציפי הנמל ובכך תיפגע אנושות פעילות נמלית רווחית של פריקת אניות מלט. על פי חברת נמל אשדוד מדובר בנזקים המוערכים ב-20 מיליון שקל בשנה.
הנהלת חברת נמל אשדוד מבקשת מבית הדין להצהיר כי העיצומים שפרצו בנמל אשדוד הם שביתה שלא כדין, בלתי לגיטימית ובלתי חוקית, ולהורות לעובדים לחזור לעבודה סדירה וכן לתת צו האוסר על קיום השביתה או עיצומים והפרעות בהליך העבודה הרציף.