רציף 21 בנמל אשדוד יוסב לרציף מכולות בעלות של 70 מיליון דולר

מנכ"ל חברת הנמל שוקי סגיס השתתף בפאנל בנושא הפארקים הלוגיסטיים ודיבר על תוכניות פיתוח של הנמל


00:00 ,27.11.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל נמל אשדוד שוקי סגיס השתתף בפאנל בנושא "הצמיחה מתחילה בפארק הלוגיסטי", שנערך במסגרת כנס תשתיות של "הארץ-דהמרקר" והתייחס לתקופת הלחימה בדרום ולהשפעתה על נמל אשדוד: "בזכות הלגיטימיות המדינית שישראל קיבלה מהעולם, חברות הספנות הזרות לא הפסיקו לבוא והמשיכו לפקוד את נמל אשדוד במהלך כל ימי הלחימה".

סגיס אמר עוד, ש"הלחימה לא עצרה את הליך הפיתוח שעובר הנמל. בקרוב ניפתח במימוש תוכניות רבות לטווח הארוך, ביניהן הסבת רציף 21 לרציף מכולות, המוערכת ב-70 מיליון דולר. אני מאמין שהסבה זו תועיל, בהתאם לביקוש ולצורך העולה מן השטח. אנו מעריכים שהרציף יוכל לאכלס חמישה מנופי גשר נוספים".

סגיס התייחס גם לשינוע מטענים אווירי: "לאחרונה קיים שינוי בשינוע מטענים מסורתיים וחל מעבר של שינוע מטענים מהאוויר אל הים. השינוי נובע מהיכולת הקיימת למערך הימי, המתבטאת בעורף תפעולי נרחב ובקיום בקרת אקלים למטענים מתחום החקלאות. לדוגמא, הייצוא החקלאי הוכפל בעשור האחרון ועבר מהובלה אווירית לימית. מרבית החקלאות לייצוא מרוכזת ביישובי הדרום, לכן לנמל אשדוד תפקיד מרכזי בשינוע היצוא החקלאי".

סגיס התייחס גם לשדרוג קו הרכבת ופירט את התועלות שבשילוב כוחות בין הגופים: "התנועה הנמלית קשורה בקשר ישיר להשקעה בתשתיות תחבורה בכלל ובעיקר בתשתיות הרכבת ובהובלה הפנים יבשתית. היעדר היכולת להישען על תשתית ההובלה המסילתית יוצרת עומס בלתי הגיוני על התשתית התחבורתית העמוסה ממילא, מגבירה את היקף תנועת המטענים הכבדים ומשאיות התובלה בכבישי ישראל, מגבירה בלאי של תשתית הכבישים ופוגעת בעקרונות הבסיסיים של חסכון כלכלי ותפעולי. יש להמשיך ולקדם את שדרוג קו הרכבת, כך שתגיע עד לקו המים ותעודד הסטת הובלת מכולות משינוע בכבישי האזור להובלה באמצעות מסילת רכבת שתעבור בתוך הנמל".