רכב חירום ומעמיסים בנמל אשדוד

הרכב מיועד לתת מענה לאירועים של שריפה, חומרים מסוכנים, חילוץ ועזרה ראשונה. המעמיסים יסייעו בעבודת המדלים באוניות תפזורת גרעינים


00:00 ,20.09.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד הצטיידה ברכב חירום 4X4 בעל 350 כוח סוס, המצויד בטכנולוגיות חדישות למתן מענה ראשוני לאירועי שריפה, אירועי חומרים מסוכנים, חילוץ ועזרה ראשונה.

הרכב, שמיועד לצוות החירום של הנמל, אופיין כרכב קטן ונגיש, כדי שיהיה אפשרי לעשות בו שימוש לצרכים שוטפים כגון סיורי בטיחות לאיתור מפגעים, בדיקות גזים באוניות, בקרה ומניעת אש ואירועים נוספים. הרכב מצוידבמשאבת כיבוי בלחץ גבוה 250 Bar בספיקה מרבית של 37 ליטר לדקה.

עיקרון הפעולה ברכב הוא קירור מהיר של מוקד האש והשתלטות מהירה על הבעירה בכמות מים מזערית. יכולות הרכב מאפשרות תקיפת מוקד האש ללא ניתוק מערכת החשמל. למשאבה יש גלגלון באורך 80 מטר, בעל גמישות גבוהה, המאפשר גישה לתוך מבנים ומעברים מפותלים בתוך מבנים, מנופים, תעלות ומקומות נוספים, אשר עד כה היה קשה להגיע אליהם. בנוסף, הרכב מצויד בחליפות עמידות חומרים מסוכנים לטיפול באירוע הכולל חומרים מסוכנים מהרמה הראשונה, מערכות נשימה אישיות, כננת גרירה, אביזרי כיבוי אש, אמצעי חילוץ והצלה, ציוד עזרה ראשונה והחייאה.

בנוסף רכשה חברת הנמל שני מעמיסים בדמות אופניים זעירים תוצרת חברת BOBCAT, שמטרתם היא לסייע ולייעל את עבודת המדלים בעת ביצוע עבודות באוניות תפזורת גרעינים.הכלים נרכשו עם שרשראות גומי, על מנת לאפשר את עבודתם גם כאשר הספינה מכילה מטענים ובכך לאפשר למדלה להגיע לתפוקות גבוהות יותר.

עלות רכישת הרכב והמעמיסים למעלה ממיליון שקל.