ערכת חוויה ממוחשבת לטובת מבקרי נמל אשדוד

הערכה מותאמת לקבוצות גיל שונות וניתן להעבירה במסגרת לימוד כיתתית, או כפעילות לתמיד עצמאית


00:00 ,25.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

 חברת נמל אשדוד משיקה ערכת הכנה חווייתית ממוחשבת, שתשמש את המבקרים במרכז המבקרים בנמל.

מטרת הערכה היא להציע הכנה מתוקשבת, במסגרתה יינתן מידע מקדים, או מסכם, למבקרים הצפויים לפקוד, ולאלו שכבר פקדו, את מרכז המבקרים. הערכה מותאמת לשכבות הגיל השונות ופותחת צוהר אל אחד השערים הכלכליים המובילים של ישראל.

באמצעות השימוש בערכה יוכלו התלמידים להכיר את מבנה הנמל ויתרונותיו, את ההיסטוריה שלו, את חזונו וערכיו, את העבודה התפעולית שמתבצעת בו מידי יום ופרטים נוספים.

הערכה הינה מודולארית, ומאפשרת למורה להעביר את כל הפעילויות המוצעות בה, או רק את חלקן, ולבחור האם להעביר אותן במסגרת לימודית כיתתית, או כפעילות עצמאית של התלמיד בביתו.

הערכה פותחה בשיתוף עם סטודיו צחר והיא מכילה פעילויות שונות. כך, לשכבת הכיתות י'-י"ב הוכנו שישה דפי פעילות, שכל אחד מהם עוסק בהיבט אחר הקשור לנמל. בדפים משולבים מקורות מידע מקוונים כגון סרטים, תרשימים, טבלאות וטקסטים.

עבור שכבת הכיתות ז'-ט' מוצעת פעילות "נמלידע", במסגרתה יצטרכו התלמידים לפתור 15 שאלות טריוויה העוסקות בנושאים שונים הקשורים לנמל, כשלרשותם עומדות 75 שניות למתן מענה לכל אחת מהשאלות.

לשכבת ד'-ו' מוצעת פעילות "מסע עולמי", בה מגלם התלמיד רב חובל של אונית מכולה, שמפליג, טוען ופורק סחורה באמצעות פתרון שאלות טריוויה הקשורות לעולם הנמלים.

יצוין שבמרכז המבקרים של נמל אשדוד ביקרו בשנה וחצי האחרונות 65 אלף מבקרים.