עכשיו זה רשמי: נחתם הסכם עם עובדי בתי המלאכה בנמל אשדוד

בין עיקרי ההסכם עם עובדי בתי המלאכה: הקמת מערך תהליכי בנייה במערך התחזוקה המונעת, משמרת ב' תהפוך למשמרת לכל דבר, ניידות עובדים מלאה לפי צורך, החתמת כרטיס נוכחות ותשלום תמריצים לפי תפוקות


00:00 ,27.12.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת חברת נמל אשדוד חתמה אתמול (ד') על הסכם עבודה קיבוצי חדש עם סקטור בתי המלאכה לאחר שש שנים של משא ומתן.

בהודעה שהוציא הנמל נמסר שהחתימה על ההסכם התאפשרה לאחר שמוקדם יותר אתמול בבוקר התקבל אישור הממונה על השכר במשרד האוצר להבנות אליהן הגיעה הנהלת החברה עם נציגי העובדים וההסתדרות.

אישור ההסכם, נמסר, מהווה נדבך נוסף בגיבוש האסטרטגיה התפעולית של חברת נמל אשדוד, במסגרתה נקבעו מספר תהליכי עבודה לצד שינוי של צורת העבודה בסקטור. בחברה גורסים, כי הטמעת השינויים תביא לשיפור משמעותי בשירות שניתן ללקוחות, בתפוקות המפעילים בקו המים ולצמצום משמעותי הצפוי להתקיים בזמן שהיית הכלים, כמו גם במשך תיקונם.

הסכם ההתייעלות קובע מערך של שינויים בשיטות העבודה של בתי המלאכה. ההסכם קובע כי יש להקים מערך של תהליכי הבנייה במערך התחזוקה המונעת כחלק בלתי נפרד מהעבודה השוטפת. בנוסף, הוסכם כי משמרת ב' תהפוך למשמרת לכל דבר, ולא רק לתיקונים דחופים, כפי שהיה נהוג עד כה. עוד הוסכם שתתקיים ניידות עובדים מלאה, שתאפשר להנהלה גמישות ניהולית בוויסות כוח אדם באתרי העבודה השונים בנמל על פי עומסי העבודה בזמן נתון.

כן הוחלט שכלל עובדי בתי המלאכה ייהנו מתמריצים דומים לתמריצים להם זוכים עובדי תפעול. קרי, פרמיות על פי תפוקות של עובדי התפעול בקו המים. העובדים יתוגמלו גם על פי מדדי שהיית כלים בנמל.

לבסוף הוחלט גם על עיגון החתמת כרטיס נוכחות מגנטי, כפי שכבר נעשה בסקטור מינהל ומנ"ע תפעול.