עובדים יקרים, תעבדו. אנחנו ננהל

בעקבות החלטת בית הדין לעבודה בנוגע למכרז הסוורים כתב המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד יצחק בלומנטל לעובדים וקרא להם לבחור בדרך של הידברות


10:19 ,19.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר (ה') שלח מנכ"ל בפועל של חברת נמל אשדוד יצחק בלומנטל מכתב לעובדים ובו הרחיב על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בנוגע למכרז הסוורים.

 

בראשית דבריו, הודה בלומנטל לעובדים על התנהלותם בתקופה האחרונה, מאז התפוצצה פרשות החשדות למעשי שוחד בנמל.

 

כתב בלומנטל: "אני מודע לכך שחלק מבין עובדי הנמל לקחו באופן אישי דברים שפורסמו ונאמרו על מקום עבודתנו". הוא הוסיף, שחשוב לו להבהיר את המחויבות של הנהלת נמל לעבודה המאורגנת ולזכויות העובדים, למרות "הגררות מיותרת לעימותים משפטיים מיותרים בבתי דין לעבודה".

 

מתוך המכתב: "לצערי, לא יכולנו להמשיך את עבודת ועדת הקליטה כתוצאה מכך שהתברר כי קרוב משפחה של נציג הוועד רואיין על ידו, דבר המעלה חשש כבד לניגוד עניינים, התנהגות פסולה, ואין לה מקום בחברה שלנו. ההנהלה לא היתה יכולה לעבור על כך לסדר היום, ולכן פעלה בנחישות ובמלוא העוצמה בכדי להבטיח שהמכרז יתנהל באופן נקי, שקוף, מסודר ותקין, ובסיומו יקלטו לעבודה בנמל עובדים חדשים.

 

"להנהלה ולי", כתב, "יש שביעות רצון גדולה מתוצאות הדיון בבית הדין לעבודה, שקיבל את עמדת ההנהלה... בית הדין גם קיבל את עמדת הנמל, כי ההתנהלות בה חבר ועד מראיין קרוב משפחה שלו בוועדת קליטה הינה פסולה".

 

בלומנטל ניצל את ההחלטה, על מנת לקרוא לראשי נציגות העובדים לבחור "בדרך אחרת בכל הנוגע לשיח שהם מנהלים עם הנהלת הנמל. אנו מעוניינים כי חילוקי הדעות בינינו, ואפילו סכסוכים עקרוניים ומהותיים, ייפתרו בדרך של הידברות ולא בין כותלי בתי הדין לעבודה.

 

"עם זאת, הוסיף, "אני חוזר ומדגיש כי הנמל ימשיך להתנהל עם הפרדה ברורה, כאשר סמכות ההנהלה היא לנהל ולקבל החלטות, ואילו אחריות ראשי העובדים היא לדאוג לרווחת כלל העובדים ולקיים עבודה מאורגנת".

 

לא נמסרה תגובת ועדי העובדים לדברים.