עובדי נמל אשדוד ייאבקו נגד הקמת הנמלים הפרטיים

בתגובה על הודעת המדינה על הגשת הצעות להפעלת הנמלים הפרטיים אמרו יו"ר ועדי העובדים בנמל כי ידרשו את זכות השביתה ויפעלו בכל האמצעים נגד ההחלטה


10:28 ,11.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בתגובה להודעה על פתיחת ההצעות להפעלת הנמלים הפרטיים אמר יו"ר ועד עובדי התפעול בנמל אשדוד אבינועם שושן שהעובדים לא יישבו בחיבוק ידיים לנוכח ניסיון הליכוד לשבור את העבודה המאורגנת בנמלים.

 

אתמול, עם הגשת ההצעות להפעלת הנמלים צוטט שר התחבורה ישראל כץ כאומר שהוא "כופף את הוועדים". בתגובה הודיעו שושן ויו"ר ועד עובדי הציוד המכאני מנחם גבאי על כוונתם להיאבק בהחלטה ולמנוע בכל האמצעים החוקיים את מימושה.

 

"כל תכלית ההחלטה היא שבירת העבודה המאורגנת והעברת נכסים רווחיים של המדינה לידיים פרטיות", אמרו.

 

שושן: "המגמתיות של ישראל כץ ושל ביבי נתניהו נחשפה לכולם עם פרסום סרטון ההסתה נגד העבודה המאורגנת, וגם עם דבריו האלימים של ישראל כץ נגדנו. עובדי הנמל קיימו עד כה את כל הפסיקות וההחלטות של נשיא בית הדין לעבודה ולא נקטנו בשום צעד ארגוני. מדינת ישראל לעומת זאת, בראשותם של נתניהו וכץ, לא קיימה את החלטות בית הדין ולא טרחה לפתור את הבעיות שבינינו באמצעות הידברות, כפי שהורה השופט. אנחנו נדרוש בתוקף את זכות השביתה ונפעל בכל האמצעים על מנת למנוע את ההחלטה השרירותית והמחוסרת כל היגיון כלכלי".

 

גבאי: "לא ניגרר אחרי ההסתה הפרועה, כשביבי משווה את העובדים למחבלים ורוצחים, וכשישראל כץ 'שובר ומכופף ידיים'. הקמת נמלים פרטיים בישראל היא צעד שאין בו צורך; הנמלים הקיימים נותנים מענה מצוין לעוד שנים רבות למדינת ישראל.

 

"הכוונה של כץ ונתניהו ברורה לחלוטין, הם רוצים לשבור את העבודה המאורגנת ולהעביר את הנכס הכי רווחי כיום של המדינה, נמל אשדוד, לידיים פרטיות של חבריהם המיליארדרים. לא נשב בחיבוק ידיים ולא נאפשר שזה יקרה, עובדי נמל אשדוד לא יהיו מפוטרי כיל, או נגב טקסטיל מס' 2".

 

שני היו"ר ציינו כי הכלכלנים הבכירים פרופ' אביה ספיבק וד"ר מאיר אמיר פרסמו לפני כחצי שנה מחקר, שהצביע על כך שאין כל צורך בנמלים נוספים בישראל.