נמל אשדוד: פסק דין, אוניות שמדלגות, תפוקות נמוכות ועיצומים

החלטה של בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע: העובדים יחזרו לעבוד במשמרת ב' מבלי להתחייב לדרישה לתמורה נוספת;עשר אוניות מחכות מחוץ לנמל, 13 כבר דילגו לנמלים אחרים


00:00 ,16.01.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר משא ומתן שנמשך מספר שעות, בצל דיון שנערך בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, הודיעו חברת נמל אשדוד מחד ו-ועד עובדי המינהל ושירותי תפעול וההסתדרות מנגד, על הגעה להסכם, לפיו הצדדים ינהלו משא ומתן בנוגע להפעלה של משמרת ב' לעובדי המחסן.

בסיכום הדברים אין איזכור לעיצומים שנוקטים עובדי הנמל מזה כמעט שבוע וכלל לא ברור ממנו האם הם יופסקו לאלתר. כן לא ברור האם העובדים ימשיכו בהתנגדותם להזזתו מתפקיד של מנהל עבודה בנמל, שבת זוגו היא העוזרת האישית של מנכ"ל הנמל שוקי סגיס.

אתמול (ג') החליט דירקטוריון החברה לאפשר לסגיס ארכה עד 1 במרץ לדאוג להצבתו מחדש ו/או לפיטוריו של מנהל העבודה. זאת לאחר שהחלטתו הראשונה של הדירקטוריון, במחודש דצמבר 2012, התקבלה למען מניעת כפיפויות בין בני משפחה ומניעת ניגוד עניינים.

בהסכם אליו הגיעו הצדדים, שקיבל תוקף של פסק דין מנשיאת בית הדין, השופטת אורלי סלע, נכתב שהצדדים ינהלו משא ומתן, שיכלול את שאלת התקינה; המשא ומתן יתנהל בהתאם להסכם מועצת הייצור; הנהלת הנמל מתחייבת שלא לפגוע בזכויות הקיימות של עובדי המחסן; התקן העל תקני בהתאם להסכם 2007 יינתן מיידית; בתום המשא ומתן, לאחר שהצדדים יגיעו להסכם בנוגע לאופן הפעלת משמרת ב' לעובדי המחסן, מתחייב הוועד להפעיל את משמרת ב'.

עוד נכתב בהחלטת בית הדין, כי הוועד וההסתדרות אינם מוותרים על דרישתם לתמורה נוספת, אך אין בכך בכדי למנוע את התחייבותם לפתיחת משמרת ב'. ככל שהם יחליטו על צעדים הקשורים לכך, הם התחייבו שלא לפעול לפני תום 90 יום ממועד פתיחת משמרת ב', או לפני 1 ביוני, המוקדם מביניהם.

בתגובה נמסר מנמל אשדוד: ""לאחר משא ומתן שנמשך חמש שעות בין חברת נמל אשדוד וועד מינהל, שכלל, בין השאר, שיח על נושא התקינה, הושגה הסכמה של נציגות העובדים להפעיל את משמרת ב', ללא התניה בהסדרת נושא התמורה הכספית טרם הפעלת המשמרת. נציגות העובדים התחייבה לפרק זמן של 90 ימים, בו לא תנקוט בצעדים בגין בקשתה לתמורה נוספת עקב הפעלת משמרת ב'.  כמו כן, נציגות העובדים התחייבה לחזור בה מהוראתה למזכירות, שלא לשתף פעולה עם לשכת יו"ר הדירקטוריון. נכון לשעה זו, התפוקות בקו המים עומדות על כ-120 פעולות למשמרת לעומת כ–154 פעולות בממוצע במשמרת במצב רגיל. כתוצאה מכך, יש כרגע 10 אוניות שממתינות להיכנס לנמל, מתוכן שלוש אוניות מכולה, לפי המידע שברשותנו, עד כה 13 אוניות דילגו על נמל אשדוד ועברו לנמלים אחרים".