היום אחר הצהרים (ה') צפוי להתקיים בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים דיון בפני הנשיאה נילי ארד בנוגע לעתירה שהגישה התאחדות התעשיינים, ובה ביקשה להורות לנתבי הנמל לחזור לעבודה בתפוקות מלאות.
לאור החלטת המוסד לבוררות לדחות את הצעת המגשר, חזרו נתבי נמל אשדוד לעבוד לפי קצב של 15 פעולות נתב ביום, כפי שמצוין בהסכם הקיבוצי עליו הם חתומים.
לקראת הדיון, בתגובתה שהוגשה לעתירה של התאחדות התעשיינים, מודה חברת נמל אשדוד לראשונה שהעיצומים שנוקטים בנתבים פוגעים בעבודת הנמל, בתפוקותיו ובלקוחותיו.
הדבר גורם לצפיפות יתר בנמלים, כשלשכת הספנות מדווחת עבר למעלה משבוע על עשרות אוניות הממתינות על עוגן מחוץ לנמל ועל מעבר אוניות לנמל חיפה.
בתגובתה לעתירה ציינה הנהלת נמל אשדוד: "נדגיש כי הסכסוך משתרע על פני כ-3.5 שנים ויש ליישבו בהסכמה ולא באמצעים כוחניים.
"קצב העבודה והתפוקות של הנתבים צריכים להיות בסופו של דבר כפי שהיו ערב הוראתו האחרונה של הממונה על השכר. הירידה בקצב ובתפוקות, כפי שהתרחשה בימים האחרונים, פוגעת קשות במשתמשים בשירותי נמל אשדוד ובמשיבה עצמה.
"גם אם אין הסכמה מצידו של הממונה על השכר לנוסח ההסכם, וגם אם לוקחים בחשבון את פסק הבוררות האחרון של המוסד לבוררות מוסכמת, ראוי כי כל הצדדים ינסו להגיע לפתרון מוסכם, במקום לנקוט בצעדים קיצוניים וחד-צדדיים, המביאים להחרפת הסכסוך ולפגיעה במשתמשים בשירותי הנמל.
"חברת הנמל עומדת מאחורי ההסכם שהושג עם איגוד קציני הים וסבורה שיש בו כדי להביא לתפקוד גבוה, יעיל וטוב של עבודת הניתוב בנמל אשדוד, לרווחת המשתמשים בשירותי הנמל, והתוצאות הוכיחו זאת".