נמל אשדוד: עיצום כספי של 1.5 מיליון שקל עקב הפרת הוראות של המשרד להגנ״ס

העיצום הכספי הוטל בגין הפרות של ההוראות הכוללות אי התקנה של אמצעים שנועדו למנוע את הזיהום כגון אי התקנה של מדלים לפריקה רציפה של מטעני צובר, ואי התקנה של מסוע ואחסון ביניים מתאים. חברת נמל אשדוד: החברה עשתה כברת דרך משמעותית מאז האירוע המדובר


09:45 ,17.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

המשרד להגנת הסביבה הטיל על חברת נמל אשדוד עיצום כספי בסך 1,497,920 מיליון שקל בגין הפרת הוראות שנתן המשרד לחברה לשם מניעה וצמצום של זיהום האוויר ממקור פליטה לפי חוק אוויר נקי.

 

העיצום הכספי הוטל על חברת נמל אשדוד בגין הפרות של ההוראות הכוללות אי התקנה של אמצעים שנועדו למנוע את זיהום האוויר במועדים שנקבעו לכך - אי התקנה של מדלים לפריקה רציפה של מטעני צובר (גרעינים, גופרית ופטקוק) ואי התקנה של מסוע (אמצעי שינוע) ואחסון ביניים מתאים בעבור מטעני צובר (גרעינים, גופרית ופטקוק).

 

חברת נמל אשדוד מחזיקה בהוראות לעניין מקור פליטה המתעדכנות מעת לעת על ידי המשרד להגנת הסביבה. בישיבות ובסיורים שנעשו בנמל נמצא כי קיים עיכוב בבנייה ובהצטיידות באמצעים הכרחיים למניעת פליטות לאוויר, וכי אלו לא יותקנו על פי הקבוע בהוראות עד לתאריך שנקבע. משום כך שלח מחוז הדרום של המשרד מכתב התראה לחברה ודרש את עמידתה בהוראות.

 

לאחר שנמצא כי לא הותקנו האמצעים הדרושים לשמירה על האוויר ועל בריאות הציבור כאמור, הטיל המשרד עיצום כספי בסך 1,497,920 מיליון ₪ על חברת נמל אשדוד.

 

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי ״מחוז הדרום במשרד להגנת הסביבה עוקב תדיר אחר עמידת הנמל בדרישות המופיעות בהוראות שמטרתן מניעה וצמצום של זיהום אוויר במטרה להגן על בריאות הציבור והתושבים״.

 

חברת נמל אשדוד: החברה עשתה כברת דרך משמעותית מאז האירוע המדובר 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי ״האירוע המדובר חל לפני כשלוש שנים ומאז חברת נמל אשדוד עשתה כברת דרך משמעותית, בתחום הקיימות ואיכות הסביבה. חברת נמל אשדוד מקדמת מדיניות ארוכת טווח של הפיכת הנמל למאופס אנרגטית, משקיעה משאבים רבים בנושא ורואה בו חשיבות מכרעת.נמל אשדוד, מכל נמלי ישראל, הצטייד בציוד פריקה חדשני הטוב מסוגו בעולם השומר על הסביבה הימית כמו מדלים, משפכים ירוקים ומסוע, בהיקף של כ 200 מיליון שקל. אנו נכבד את העיצום הכספי ונמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה לטובת מימוש מדיניות נמל ירוק״.