נמל אשדוד: סטודנטים מרופין בנו מודל חדש לקראת פתיחת נמל מתחרה

מודל הסימולציה מציע כלי ניהול שיאפשר את בחינת הפוטנציאל של השינוע במסוף הקיים כיום תחת הנחות של השקעה ותפעול. איציק בלומנטל: השת"פ מאפשר לנו להסתייע במוחות צעירים ובחשיבה מחוץ לקופסה


13:39 ,15.08.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת פרויקט גמר במסלול הנדסת תעשיית הנדסה וניהול במכללה האקדמית רופין, בהנחיית ד"ר אריה סחיש, עסקו סטודנטים במציאת פתרון אסטרטגי לעלייה בהיקף הפעילות בנמל, מול התחרות הצפויה עם פתיחתו של נמל חדש סמוך בשנת 2021.

 

בפרויקט הגמר אותו הגישו בימים אלו, הציגו הסטודנטים, אולג גרינברג ורועי אמארא, את נושא בחינת פוטנציאל השינוע במסוף המכולות בנמל אשדוד באמצעות מודל סימולציה. הפרויקט עצמו הציע כלי ניהול שיאפשר את בחינת הפוטנציאל של השינוע במסוף הקיים כיום תחת הנחות של השקעה ותפעול.

 

המודל שנבנה, באמצעות שימוש בתוכנת ARENA המאפשרת סנכרון בין לוגיקות שונות ומידול מערכות מורכבות לשינויים בהתאמה לתכנון העבודה ודרישות הלקוח. דבר שיעניק למערך התפעול בנמל אשדוד יתרון משמעותי באמצעות כלי שימושי של מערכת ניהול וקבלת החלטות מקצועית יותר ואיכותית יותר.

 

מלי אשכנזי, ע. רמ"ח מכולות, שליוותה את הסטודנטים ציינה כי הסטודנטים אולג ורועי הגיעו מספר פעמים לסיור בנמל, הבינו את הבעיה האסטרטגית החמורה שעומדת בפני נמל אשדוד בדמות פתיחת נמל מתחרה תוך מספר שנים, הבינו את תהליך העבודה ברציף המכולות ובנו מודל המתאר את הפעילות ברציף באופן דומה מאוד למציאות.

 

"הסטודנטים התעמקו בנתונים שהועברו אליהם ובנו מודל גמיש מאוד המאפשר לנו כחברה להריץ אותו בכל עת ולבחון את המשמעויות של הוספת/גריעת משאבים כגון מנופים וכן לבחון שינויים בדמות מופעי האניות, כמויות תפוקות ועוד. מעט מאוד סטודנטים מבצעים פרויקט בסדר גודל כזה של סיבוכיות ובהצלחה, ועל כך מגיע להם כל הכבוד ומלוא ההערכה מצד חברת הנמל ובעיקר מחלקת מכולות", ציינה אשכנזי.

 

איציק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד ציין בסיפוק רב את שיתוף הפעולה עם המרכז האקדמי רופין. "שיתוף פעולה ייחודי זה, מאפשר לנו להסתייע במוחות צעירים ובחשיבה מחוץ לקופסא בכל הקשור להערכות האסטרטגית וההערכות לתחרות עם פתיחת הנמל החדש. עצם העובדה כי סטודנטים בסיומו של תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול הצליחו להציג פרויקט שכזה מדגישה את המצוינות והשקדנות שלהם ומנבאת להם עתיד מבטיח בכלכלה הישראלית".