נמל אשדוד: נבחרו הצעות הייעול הטובות ביותר של 2015

לוועדה הוגשו תשע הצעות ייעול. חלק מהצעות הייעול שאושרו בוועדה, מיושמות בשטח והניבו תוצאות מרשימות


12:50 ,06.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הצעות הייעול של חברת נמל אשדוד התכנסה לאחרונה ובחנה את הצעות הייעול שהוגשו בפניה על ידי העובדים. לוועדה הוגשו 9 הצעות ייעול. יש לציין כי חלק מהצעות הייעול שאושרו בוועדה, מיושמות בשטח והניבו תוצאות מרשימות.

 

מגוון הצעות הייעול שהוגשו על ידי עובדי החברה, נוגעות בתחומים התפעולים היומיומיים בהם נתקלים העובדים בעבודה השוטפת והם פרי חשיבתם.

 

איציק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד ציין כי "אני מודה לכל העובדים הטורחים ומקדישים מזמנם בגיבוש הצעות ייעול לשיפור התפקוד והתפוקה בעבודה. ההצעות שעלו בפני הועדה מציגות קשת רחבה של תחומים ונושאים בהם נוגעים העובדים ומביאה היישר מליבם פתרונות יצירתיים. אני גאה בשיתוף הפעולה של העובדים ובמחויבותם לחברת הנמל".

 

להלן הצעות הייעול שאושרו בוועדה:

זרוע אבטחה לפירוק והרכבת בוכנת הרמה של גורר  

ירון קזז, מכונאי בסדנת מכונאות כלים כבדים, מח' ציוד

מוט מתכת עם התאמות בקצותיו, המאפשר לאבטח את צלחת הגורר בזמן טיפול בבוכנת ההרמה. פתרון פשוט וזול ליישום אשר הוטמע במחלקה ומהווה חלק חשוב ביעילות ובטיחות העבודה, כמו גם קיצור זמני השבתת הכלים.

 

מגן גומי למניעת נזק במכסה למיכל אוריאה בגורר

אייל קיטאי (מנ"ע), ציון אביסרור, יעקב בן שימול, סדנת שירותי ציוד, מח' ציוד.

יריעת גומי קשיח המותקנת על מכסה מיכל אוריאה בגוררים החדשים, ומונעת נזק למכסה המיכל. רעיון פשוט ויעיל, מיושם ללא עלות ומקטין/ חוסך את הפגיעה במכסים.

 

 

הפעלת מערך הסעה להחלפת מפעילי מלגזות כבדות ברציף 22,23

יגאל בן כליפה, בקר אחראי רציף 23 מכולות

ייזום והטמעת מדיניות הסעות של עובדים מחניון ציוד מכני לשטח העבודה וביצוע החלפת המפעיל על הכלי בשטח. פתרון זה מונע בזבוז משאבים, חוסך זמן עבודה ודלק של הכלים, מעלה את רמת השירות והתפוקות ותורם להגברת הבטיחות בשטח התפעולי.

 

עמדה נייחת לבדיקה ותיקון פנס מהבהב

דורון חיון, אחיקם הרמס, חשמלאים סדנת שרותי ציוד, מח' ציוד.

הקמת עמדת בדיקה נייחת לחשמלאים, לבדיקה ותיקון פנס מהבהב בכלים התפעוליים.

פתרון זה מהווה התייעלות בשימוש בציוד קיים ותיקון/בדיקת מכלולים לפני הרכבתם על הכלים, חוסך בזמני השבתת הכלי ומשך התיקון.

 

חישוב איתור חדש למכולת ייצוא במסךTOS  במנופי שער

משה ויצמן, אחמ"ש תפעול ותכנון שטח TOS, מח' מכולות.

מתן אפשרות למנופאי השער במערכת TOS לקבל איתור חדש למכולת יצוא במקרים בהם האיתור תפוס, ללא תלות בעובד חדר TOS. הפתרון מייעל את עבודת מפעיל המנוף, מצמצם את זמן המתנת הגורר לשרות מהמנוף, מאפשר רציפות עבודה ללא תלות בעובדי חדר ה TOS, משפר תהליך טעינת היצוא וממצה שטחי האחסנה טוב יותר.

 

הצבת מפת שטחי האחסנה ודרכי הגישה בחדר המתנת הנהגים ב Trouble

אלי לוי, פקיד מת"ת.

הצבת מפת שטחי האחסנה בנמל בחדר המתנת הנהגים ב Trouble וסימון מסלולי הנסיעה ונתיבי הגעה לשטחים + תיבת תלונות לנהג. הצעה זו מהווה שיפור השירות לנהגי המשאיות בנסיעתם בשטחי הנמל, כמו גם חסכון בזמן הנסיעה וההגעה לשטח.