מנוף גשר משודרג נכנס בשבועות האחרונים לפעילות ברציף 23 בנמל אשדוד במטרה לתת מענה לאניות 18,000 TEU. מחברת נמל אשדוד נמסר כיבשבוע החולף מנוף הגשר הביא לעלייה של כ-10% בקצב העבודה. ״המנוף משדרג את השירות ללקוחות הנמל ונותן מענה לשינוע באניות ענק כך אשר מגיעות עם קיבולת שיא״. נציין כי מנוף נוסף נמצא בימים אלה בתהליך שדרוג.
המנוף הוגבה ב-9 מטרים כך שגובה ההרמה מגיע ל-44 מטרים מהקרקע. הזרוע הוארכה בכ-5.5 מטרים כך שאורך הזרוע מגיע ל-60.5 מטרים. המנוף יכול לעבוד מול אניות ברוחב של 20 מכולות ולתת שירות לאניות הענק הנושאות מכולות 18,000 TEU ולתת שירות לגובה של 9 מכולות על סיפון אנייה. החברה הספרדית KALMAR המתמחה בעבודות שדרוג והגבהות מסוג זה מבצעת פרויקט השדרוג.
חברת נמל אשדוד נמצאת בתהליך שדרוג של שני מנופי הגשר בעלות של כ-8 מיליון אירו, במסגרת יישום התכנית האסטרטגית לקליטת אניות ענק בנמל אשדוד. במסגרת פרויקט ראשון מסוגו בנמלי ישראל משודרגים שני מנופי גשר ברציף 23, ויהפכו למנופים הכי גבוהים מסוג זה בנמלי ישראל המנופים ישמשו לפריקה והעמסת מכולות. בימים אלה משודרג כאמור מנוף גשר זהה אשר העבודות עליו אמורות להסתיים בנובמבר הקרוב, והצפי הוא כי יחזור לפעילות תפעולית במהלך הרבעון הרביעי.
מנכ״ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל מסר כי: ״נמל אשדוד ממשיך לשדרג את השירות ללקוחות הנמל באמצעות קידום פרויקטים תשתיתיים אשר יבטיחו מתן שירות מצוין לאניות הענק הנושאות 18,000 TEU. ההשקעות הללו נדרשות על מנת לאפשר את הגעת אניית ענק וקווי שירות בינלאומיים, לצרכי היבואנים והיצואנים הישראלי הפועלים בשירות מול המזרח הרחוק״.