נמל אשדוד: מבצע לוגיסטי מורכב להעברת מנוף גשר ברציף 23

חברת נמל אשדוד מבצעת את פרויקט העברת המנוף הגדול ביותר בנמלי ישראל אשר יוביל לתפוקות גבוהות יותר לאניות המכולה ויביא לשיפור המענה ומתן השירות ללקוחות. שיקו ז׳אנה, מנכ״ל חברת נמל אשדוד: חלק ממהלך רחב למתן שירות מיטבי


09:07 ,13.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד החלה אתמול בעבודות להעברת מנוף 233 לאמצע רציף 23. הפרויקט הלוגיסטי המורכב הינו חלק מהתכנית האסטרטגית להפעלת רציף 23 בצורה המיטבית.

 

כחלק מההיערכות לתחרות ומתוך רצון לשדרג את המענה הלוגיסטי, חברת נמל אשדוד ביצעה את פרויקט העברת המנוף הגדול ביותר בנמלי ישראל אשר יוביל לתפוקות גבוהות יותר לאניות המכולה ויביא לשיפור המענה ומתן השירות ללקוחות.

 

מדובר במנוף הגבוה ביותר בנמלי ישראל מתוצרת ZPMC אשר יוצר בשלמותו בשנחאי. המנוף מתנשא לגובה של 123.5 מטר כאשר הזרוע במצב מורם, והוא מתוכנן לניטול מכולות ומטענים חריגים ומותאם לעבודה עם אניות בגודל של עד 18,000 TEU. אורך הזרוע הימית של המנוף 66 מטר, והיא המותאמת לעבודה עם אניות ברוחב 59 מטר הנושאות כ-23 שורות של מכולות.

 

שיקו ז׳אנה, מנכ״ל נמל אשדוד, ציין: ״ההעברה הייחודית הינה חלק ממהלך רחב למתן שירות מיטבי ולהעלאת התפוקות לאניות מכולה. נמל אשדוד ממשיך בהיערכות לקראת התחרות הקרבה וגאה להוביל מהלכים לקידום מעמדנו התפעולי״.

 

מדובר כאמור באחד המנופים החדשניים והמתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית. המנוף מצויד במערכות חשמל ובקרה, ובעל יכולות מתקדמות לשיפור התפוקות באניות גדולות, הכוללות בין היתר אפשרות לעבודה חצי-אוטומטית ומערכת בקרת נזקים. המנוף מרושת במערכת מצלמות וקוראים אופטיים, המאפשרים קריאת מספרי המכולות באופן אוטומטי, וכן מערכת רמזורים דיגיטליים המסייעים להתמקמות מהירה ומדויקת של הגוררים.

 

המנוף עתיד לייעל את מהירות העבודה בכ-15% בכל הנוגע למשך זמן הרמת המכולות או המטען, ועד לכ-30% במהירות הטרולי (כניסה ויציאה מהאנייה). מהירות הנסיעה של המנוף עומדת על 45 מטר לדקה.