נמל אשדוד חוגג 55 שנים

לקראת הרפורמה הצפויה בנמלי ישראל בשנה הקרובה אישר דירקטוריון החברה תכנית השקעות מאסיבית בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקל הכוללים השקעות בתשתיות ובציוד, כחלק מהיערכות הנמל לתחרות. באי הנמל ולקוחותיו קיבלו מתנה סמלית בעת הכניסה לנמל


14:06 ,01.12.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל אשדוד חוגג 55 שנים להקמתו. באי הנמל ולקוחותיו קיבלו מתנה סמלית בעת הכניסה לנמל.

נמל אשדוד – השער של מדינת ישראל, משמש כעורק מרכזי לכלכלת המדינה הן בשגרה והן בתקופת הקורונה. בנמל מועסקים כיום למעלה מ- 1,350 עובדים והוא נחשב לאחד ממקומות התעסוקה המשמעותיים בדרום. לקראת הרפורמה הצפויה בנמלי ישראל בשנה הקרובה, עת עתידים להיפתח שני נמלים פרטיים נוספים, אישר דירקטוריון החברה תכנית השקעות מאסיבית בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקל הכוללים השקעות בתשתיות ובציוד, כחלק מהיערכות הנמל לתחרות. 

 

הידעתם? הקמתו של נמל אשדוד החלה באפריל 1961 כאשר נשיא המדינה דאז, יצחק בן צבי, הניח את אבן הפינה לנמל. הוא נכנס לפעילות כ-4 שנים וחצי לאחר מכן ב-21 בנובמבר 1965.  לפני הקמתו של נמל אשדוד פעלו בישראל נמלי חיפה, אילת, יפו ותל אביב ועם תחילת פעילותו של הנמל נמל תל אביב הפסיק את פעילותו בעוד נמלי חיפה ואילת המשיכו וממשיכים לפעול עד היום. בפברואר 2005 ״נולד״ נמל אשדוד מחדש בחסות הרפורמה בנמלי הים. מאז ועד היום פועל הנמל באופן רציף, גם בעתות חירום, כפי שהמשיך בפעילותו השוטפת גם בסבב ההסלמה האחרון בדרום.

 

לצורך בניית חלקו הראשון של שובר הגלים שאורכו 2,200 מטר, הובאו 2.5 מיליון טונות של גושי סלעים ברכבות ובמשאיות מהמחצבות בטירת יהודה ובבנימינה. בהמשך, נבנה והוארך שובר הגלים ב-1,150 מטרים. על גבי שובר הגלים הדרומי, פוזרו כ-40,000 אבני טטראפוד (ביוונית: טטרא = ארבע, פוד = רגל - ע״ש 4 הרגליים של אבן זו). משקל ממוצע של אבן טטראפוד נע בין 15-25 טון.

 

הנמל נפתח עם שני רציפים בלבד (מס 1 ומס 3) וכיום יש רציפים באורך של 5.5 ק״מ. האנייה הראשונה שעגנה בנמל אשדוד היתה האנייה השבדית וינגאלנד עם מטען של 3,000 טון סוכר. האנייה ״מלטיאן״ היא הראשונה שהוטענה בנמל, בכ-55,000 תיבות פרי הדר לייצוא.