נמל אשדוד: חברת PMEC של צ׳יינה הארבור זכתה במכרז לשדרוג והעמקת רציף 21

נמל אשדוד יממן את העבודות בהיקף של 500 מיליון שקל כולל שדרוג המנופים הקיימים והציוד היבשתי. העבודות יחלו בחודש מאי הקרוב ויימשכו כשלוש שנים. הודות לשדרוג הנמל יוכל לקלוט לראשונה אניות בנפח 18,000 TEU


14:01 ,13.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל בשיתוף נמל אשדוד הודיעה כי חברת פאן מדיטרניאן, החברה המקימה את נמל הדרום, והידועה בעיקר כחברת PMEC, חברת בת של צ׳יינה הארבור, זכתה במכרז לשדרוג הרציף המרכזי של נמל אשדוד בהיקף של חצי מיליארד שקלים. שדרוג זה יאפשר לנמל אשדוד להגביר את יכולת התחרות שלו מול נמלי המפרץ והדרום המוקמים בימים אלו. כאמור, PMEC היא גם החברה שמקימה גם את הפרויקט הלאומי נמל הדרום באשדוד. על פי המכרז, נמל אשדוד יממן את העבודות שיכללו בנוסף גם שדרוג מנופים וציוד יבשתי באחריות הנמל.

 

מחברת חנ״י נמסר כי שדרוג רציף 21 הוא חלק מתכנית רחבה של חברת נמלי ישראל לקידום ושדרוג הנמלים הוותיקים בחיפה ואשדוד, הכוללת תכנון הרחבת ממגורות בנמל אשדוד והקמת מסוע גרעינים, שיקום מזח הדלק והנוסעים ושיקום שובר הגלים הישן בנמל חיפה ועוד.

 

שדרוג רציף 21, שאורכו הכולל הוא 850 מטר, יאפשר לאניות מכולה גדולות של כ-400 מטר אורך וכושר נשיאה של 18 אלף מכולות לפקוד את הנמל. השדרוג יכלול את העמקת חלקו המזרחי של הרציף לעומק של כ-17.5 מטר וחיזוקו לנשיאת מנופים המסוגלים לשנע 130 טון, ובחלקו המערבי העמקתו לעומק של כ-16 מטר והתאמתו לקבלת אניות גרעינים גדולות. נציין כי מסוע הגרעינים המתוכנן להיבנות בנמל אשדוד אמור להגיע לרציף 21.

 

עבודות השדרוג יחלו במאי הקרוב ויימשכו כשלוש שנים. על פי ההודעה עבודות השדרוג יבוצעו תוך כדי המשך עבודה רציפה של נמל אשדוד ובשיתוף פעולה בין חברת נמלי ישראל לחברת נמל אשדוד, אולם רציף 21 עצמו יושבת מעבודה בשל העבודות.

 

מנכ״ל חנ״י, שלמה ברימן: ״מדובר בצעד משמעותי נוסף להגברת התחרות והמוכנות של חברת נמל אשדוד לקראת פתיחת נמלי הים הפרטיים ומימוש הרפורמה המקיפה בנמלים. פיתוח משמעותי של עורף הרציף המרכזי בנמל אשדוד יצעיד את נמל אשדוד קדימה ויאפשר הגדלת קיבולת קליטת האוניות הגדולות ברציף תוך הענקת שירות יעיל ברמה הדומה לזו שתוצע בנמלים החדשים״.

 

אורנה הוזמן-בכור, יו״רית נמל אשדוד: ״דירקטוריון חברת נמל אשדוד אישר תקציב השקעות בתשתיות בהיקף חסר תקדים והיסטורי, שמסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל. שדרוג רציף 21 מהווה חלק ממהלך כולל זה של היערכות לתחרות. אנו רואים בפתיחת הנמלים לתחרות הזדמנות ולא איום, שינוי שיהפוך אותנו לגוף יעיל, גמיש וחדשני, שמציב סטנדרט חדש. נמל אשדוד ישכיל, בצניעות ובשקיפות, ועם ביטחון רב ביכולותיו, לצלוח את האתגר הצפוי וימשיך להיות השער הכלכלי של ישראל״.

 

נזכיר כי חברת צ׳יינה הארבור הינה קבלן הנדסה וחברה בת של חברת CCCC הסינית המספקת בניית תשתיות ברחבי העולם כגון הנדסה ימית, חפירה ושיקום, כבישים וגשרים, מסילות ברזל, שדות תעופה ובניית מפעלים. בהיותה זרוע פעולה מרכזית של CCCC ברמה הבינלאומית, לחברת צ׳יינה הארבור יותר מ-70 סניפים ונציגויות ביותר מ-80 מדינות עם מחזור הכנסות שנתי של 16 מיליארד דולר.