נמל אשדוד: 140 מיליון שקל בהגנה על הסביבה ב-2015-2017

הנמל הקים יחידה סביבתית, שתפקידה לפקח על עבודות הפריקה והטעינה ולבצע איתור וטיפול במפגעים סביבתיים


09:47 ,26.02.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל אשדוד ישקיע בשנתיים הקרובות 140 מיליון שקל בהגנה על הסביבה.את הדבר אמר אתמול (ד') מנכ"ל הנמל בפועל יצחק בלומנטל, שלקח חלק בכנס 2050.

 

בלומנטל: "נמל אשדוד פועל באמות מידה של נמלי ים מתקדמים בעולם המערבי, בהקפדה על שמירת הסביבה, כאשר העבודה מתבצעת בטכנולוגיה מתקדמת שהותקנה בעלויות כספיות גדולות. השקעות הנמל באיכות הסביבה בין השנים 2015-2017 הינן בסדר גודל של  כ-140 מיליון שקל למניעה וצמצום ההשפעות הסביבתיות של פעילות פריקה וטעינה של צוברים".

 

בין ההשקעות אותן ציין בלומנטל ניתן למנות את ציוד פריקה נקי (90 מיליון שקל) ומערכת שאיבת מים מהרציפים בטרם הזרמתם לים לאחר סינון וחומרים שנספגו ממטענים (50 מיליון שקל).

 

בלומנטל: "פעילותו של נמל אשדוד מעוגנת בכללים נוקשים של גורמי רגולציה וגורמי פיקוח, ביניהם המשרד להגנת הסביבה. הנהלת הנמל מקפידה  על מילוי ההנחיות בצוותי בקרה יעודיים, תוך מילוי ההנחיות של גורמי הרגולציה. בנמל אשדוד מתקיימת פעילות פיקוח על הנחיות הסביבה 24 שעות ביממה".

 

בלומנטל הוסיף ש"חברת נמל אשדוד הקימה יחידה סביבתית, המפקחת באופן שוטף על עבודות הפריקה והטעינה, ובנוסף מבצעת איתור וטיפול במפגעים סביבתיים בשטח הנמל. לצורך הקמת היחידה נקלטו עובדים חדשים, המוכשרים לתת מענה לדרישות הסביבתיות ולהנחיות הנהלת החברה".