בנמל אשדוד נערך טקס סיום של סדנת קבלת תיירים לנהגי מוניות. בטקס קיבל כל נהג מונית כרטיס בוגר, בכדי שיוכלו לתלות ברכבם.
לקראת פתיחת עונת התיירות של אוניות הנוסעים, נערכות בנמל סדנאות שירות לנהגי מוניות, המתמקדות בקבלת פני התיירים המבקרים בישראל ונוסעים במוניות מורשות.
ליוזמה אחראים מחלקת שירות הלקוחות של הנמל, מחלקת ביטחון ואוניות נוסעים, ביחד עם משרד התיירות.
מנחה הסדנה מטעם האגף להכשרה מקצועית במשרד התיירות דני בירן (בעבר מנכ"ל אגודת מורי הדרך), העמיד בפני הנהגים סיטואציות בהן עולה נוסע שיכור למונית, או זוג המנהל מריבה קולנית במושב האחורי, או תייר שאינו מסוגל להסביר לאן הוא רוצה להגיע בגלל מגבלת שפה.
מנהלת האגף להכשרה מקצועית במשרד התיירות מינה גנם הדגישה בפני הנהגים, שגם אם אין תשובה חד משמעית, הם צריכים להיות מודעים לכך שהם ה"פרונט" של התיירות בארץ, הראשונים שהתייר פוגש על אדמת ישראל, ולפיהם נקבע הרושם הראשוני.
כן הוסבר לנהגים, שאסור להם להדריך את התיירים, גם אם מתקבלת בקשה מהתיירים לעשות כן, כי הדרכה מצריכה רישיון מאת משרד התיירות.