מנכ״ל נמל אשדוד בפועל: ״ההפרטה היא החלטה של הממשלה״

אלי בר יוסף השתתף בוועידה הכלכלית הלאומית וציין כי ״נמל אשדוד הוא אחד הנמלים היעילים בים התיכון ובעולם. יש קבוצות אינטרס מאד קטנות אבל מאד קולניות שמנסות להאשים את הנמל ביוקר המחייה. לנמל אשדוד יש יתרון מובהק בכך שהוא מטפל בכל הסגמנטים״


11:29 ,20.07.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

אלי בר יוסף, מנכ״ל בפועל נמל אשדוד, השתתף בוועידה הכלכלית הלאומית שנערכה בתל אביב, בהשתתפות בכירי ממשל והמשק הישראלי. הוועידה עסקה בנושאי המאקרו והמיקרו שנמצאים על סדר היום הציבורי. בר יוסף השתתף בפאנל בנושא תשתיות לאומיות בתקופה של אי ודאות לצדם של עמית לנג, מנכ״ל מקורות, וגלעד ריקלין, מנכ״ל אגד.

 

במסגרת הפאנל נשאל אלי בר יוסף על יוקר המחייה והקשר לנמל אשדוד, לדבריו: ״נמל אשדוד הוא אחד הנמלים היעילים בים התיכון ובעולם. נמל אשדוד מדורג מקום 100 בעולם בתחום המכולות. יש קבוצות אינטרס מאד קטנות אבל מאד קולניות שמנסות להאשים את הנמל ביוקר המחייה. הכלכלנית הראשית שירה גרינברג פרסמה שההשפעה של השהיה של אניות בנמלים על יוקר המחיה היא 0.1%. נמל אשדוד עבר באוקטובר 2010 תהליך של רפורמה בתעריפים. פריקת מכולה ירדה ממחיר של 2,300 שקל ל-1,000 שקל, גם בתקופת הקורונה כשמחירי ההובלה הימית עלו, הנמל שמר על רמת מחירים קבועה ולא העלה מחירים. וכך עד היום״.

 

כאשר נשאל בר יוסף האם נמל אשדוד הולך לקראת הפרטה והאם היא נחוצה, ענה: ״מדינת ישראל השכילה לבנות תשתיות של נמלים שיספיקו לשלושים שנה קדימה. קיבולת הנמלים כיום מאפשרת תחרות בין הנמלים השונים ובעוד בשאר הנמלים בעולם כל סגמנט הוא נמל בפני עצמו, לנמל אשדוד יש יתרון מובהק בכך שהוא הרבה יותר מגוון משאר הנמלים ומטפל בכל הסגמנטים״.

 

לדבריו: ״נמל אשדוד הוא נמל רווחי יציב ויעיל. ברבעון הראשון השנה רשמנו רווח של 45 מיליון שקל, למרות התחרות הגוברת. ההפרטה היא ההחלטה של הממשלה. מה שלא תחליט הממשלה, נמל אשדוד מחויב לפעול כחברה עסקית ואנחנו נמשיך לשמור על היציבות ועל ההובלה״.