מנכ״ל נמל אשדוד בפועל: המדינה חייבת לפעול לשיפור התשתיות הסמוכות לנמל

אלי בר יוסף, מנכ״ל בפועל של נמל אשדוד, השתתף בפאנל שעסק בנושא ׳האתגרים בתיאום ותכנון פרויקטים בתחום התשתיות׳ ואמר כי: ״הקיבולת של הנמלים כיום תספיק לעשרים השנים הקרובות, אבל אנחנו חייבים לבצע פעולות משלימות״


11:23 ,20.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

אלי בר יוסף, מנכ״ל בפועל של נמל אשדוד, השתתף בוועידת התשתיות. בוועידה השתתפו בכירים ומקבלי החלטות במשק בתחום התשתיות, והיא עסקה באתגרים המרכזיים של ישראל בפיתוח פרויקטי תשתיות במגוון תחומים, וכמו כן בפתרונות לאתגרי תיאום בין הגופים המעורבים השונים ובערוצי המימון.

 

בר יוסף השתתף בפאנל האתגרים בתיאום ותכנון פרויקטים בתחום התשתיות, לצד רפי אלמליח, מנכ״ל מינהל התכנון, אורן כהן, מנכ״ל חברת הזכיינות, קבוצת שפיר, עו״ד מיה ליקוורניק, יו״ר נת״ע, ודן שנבך, מנכ״ל חוצה ישראל.

 

בין הדברים שנשא במהלך הפאנל: ״אחד האתגרים של פיתוח תשתיות ראויות בישראל הוא תשתיות תומכות. היום, 98% מהכלל הסחורות מגיעות לישראל דרך הים, אבל תנועת המשאיות והכבישים מסביב לנמלים אינם מספיקים. בנמל אשדוד, תנועת המשאיות בתוך הנמל עומדת על בין 4,000 ל–5,000 משאיות בכל יממה — וזה מוביל לצווארי בקבוק מאוד קשים. המדינה חייבת לפעול כדי לשפר את מצב התשתיות הסמוכות לנמל, להשלים את הכבישים באזור יבנה צפון, לתעדף שינוע מטענים ברכבות בשביל לעמוד בקצב הצמיחה ולפתח את נושא העברה חופית הן למכולות והן למשאיות עם מטענים כלליים על גלנועים״.