מי פנוי בנמל אשדוד?

הנהלת חברת הנמל פנתה לבית הדין לעבודה לאחר שהעובדים הפסיקו לטענתה להישמע לסדרנים: "הנהלת החברה אינה יודעת מי מהעובדים הגיע לעבודה". ועדי העובדים: "העבודה מתנהלת כסדרה". ויש תמונות


12:35 ,10.09.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת נמל אשדוד פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע לאחר שוועד העובדים הורה לעובדים שלא לשתף פעולה עם סדרני העבודה בנמל. במקביל הודיע ועד העובדים כי העבודה בנמל מתנהלת כסדרה.

 

מהנהלת הנמל נמסר: "הוועד מתעסק בסוגיות ניהוליות ומבקש לנהל את סידור העבודה בנמל. לא יעלה על הדעת שסחר החוץ של מדינת ישראל והמשק הישראלי כולו יהיו כולם בני ערובה בידיהם של קבוצת עובדים, הסבורה כי היא יכולה לעשות בנמל אשדוד כבשלה.

 

הנהלת חברת הנמל עתרה לבית הדין בבאר שבע בבקשה להוציא צו המורה לוועד התפעול בנמל לחדול מפעולות שיש בהם לשבש את נוהלי העבודה. זאת, לטענת ההנהלה, לאחר שוועד התפעול מנסה להשתלט ולקבוע בעצמו את סידור העבודה של עובדי הנמל.

 

לדברי ההנהלה, הפנייה לבית הדין הוגשה לאחר ניסיונות הידברות שלא צלחו בין ההנהלה לוועד ולאחר שוועד עובדי התפעול הורה לעובדי הנמל להפסיק מלשתף פעולה עם סדרני העבודה האחראים על סידור העבודה ורישום העובדים המתייצבים לעבודה באופן פתאומי, ללא התראה מוקדמת וללא מסירת הודעה כדין להנהלה.

 

כתוצאה ישירה של הנחייה זו חדלו מפעילי הציוד המכני במחלקת התפעול להירשם אצל סדרני העבודה עם הגיעם למשמרת, כך שהנהלת החברה אינה יודעת מי מהעובדים הגיעו בזמן לעבודה, מי התייצב למשמרת לפי סידור העבודה, והיא מאבדת שליטה על סידור העבודה בנמל. במקביל חדלו כלל עובדי התפעול לשתף פעולה עם סדרני העבודה בקשר עם שיבוץ לעבודה בשעות נוספות, תוך שהם מודיעים להנהלה כי כל הפניות צריכות להתבצע דרך ועד העובדים.

 

הנהלת הנמל מדגישה כי ההנחיה משבשת את עבודתם של סדרני העבודה ולמעשה מוציאה מידי ההנהלה את השליטה על סידור העבודה ושיבוצי העובדים למשמרות.

 

בתגובה הביעו יו"ר ועד עובדי ציוד מכאני מני גבאי ומזכיר ועד עובדי התפעול אבינועם שושן את תמיהתם על פניית הנהלת הנמל לבית הדין לעבודה: "העבודה ברציפים ובאוניות מתנהלת כסדרה, כל המשמרות מתקיימות ואנחנו נוכיח זאת בבית הדין", אמר גבאי.

 

להוכחת דבריהם על המשך עבודה סדירה, למרות תנאי מזג האוויר הקשים השוררים בימים אחרונים, צירפו העובדים מספר תמונות.