מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקר בנמל אשדוד

מזכיר המדינה קיבל סקירה מיו״ר הנמל שאול שניידר ולאחר מכן נערך סיור ברציף בו עוגנות האניות המשנעות את הסיוע לרצועת עזה. אלי בר יוסף, מנכ״ל הנמל: העובדים סיימו לפרוק ביעילות את מטענים שהגיעו לנמל באנייה ׳ג׳ניפר׳ מלרנקה


10:34 ,02.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הגיע אמש (רביעי) לסיור בנמל אשדוד. יו״ר נמל אשדוד, שאול שניידר, ומנכ״ל חברת נמל אשדוד בפועל, אלי בר יוסף, קיבלו את פניו של מר בלינקן ובכירים נוספים שהגיעו איתו בהם  ראש המל״ל והיועץ לביטחון לאומי, צחי הנגבי, השליחה ההומניטרית של האו״ם למזרח התיכון סינגריד קאאג, שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג, שגריר ארה״ב בישראל ג׳ק לו ובכירים נוספים. 

 

מר שניידר תיאר בפני מר בלינקין את מערך הפעילות התפעולית הנמלית ויכולתיו המתקדמות בשינוע מטענים במהירות ויעילות. המשלחת ערכה סיור ברציף בו עוגנות האניות המשנעות את הסיוע לרצועת עזה, צפתה בבידוק של המכס ובתהליך הפריקה וההובלה למחסני הנמל. 

 

יו״ר נמל אשדוד שאול שניידר, אמר: ״כנמל לאומי, ולצד השיקולים העסקיים התחרותיים שלנו, יש בידינו את היכולת להוציא לפועל משימות מדיניות רגישות ומורכבות תוך מתן התיעדוף הנכון להן. זו שעה מורכבת ורגישה ואני רוצה להודות לכל עובדי הנמל על ההתגייסות לטובת העניין״.

 

לדברי מנכ״ל נמל אשדוד בפועל אלי בר יוסף: ״בשעות האחרונות עובדי הנמל סיימו ביעילות ובמהירות את הפריקה והשינוע של המשטחים אשר הגיעו לנמל באנייה ׳ג׳ניפר׳ מלרנקה שבקפריסין. התקופה המאתגרת הנוכחית חידדה את החשיבות האסטרטגית של הנמל כנכס לאומי ואנו נמשיך לתת מענה לכל הנדרש״. 

 

נזכיר שלאחרונה התראיין מנכ״ל הנמל אלי בר יוסף בנוגע לפעילות הנמל במהלך מלחמת חרבות ברזל. בר יוסף ציין: ״הלוואי על מדינת ישראל שהייתה מוכנה כמו נמל אשדוד לאירוע״. לדבריו, הנמל מאוד מתורגל לכל האירועים האלה ולמעשה זה הוכיח את עצמו.