לין על גיוס העובדים באשדוד: טוב מאוחר מאשר אף פעם לא

נשיא איגוד לשכות המסחר ציין כי ״יש לקוות כי הפעולות שנעשות כיום יסייעו מאד לצמצם את הצפיפות הגוברת בנמלי הים וכי הנזקים שנגרמו בתקופה האחרונה יסייעו לכל הגורמים להסיק את המסקנות הנחוצות באשר לעתיד״


13:19 ,26.05.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, התבטא אתמול בנוגע לחדשות הטובות המבשרות על גיוס 50 עובדים זמניים לחברת נמל אשדוד ואמר: ״טוב מאוחר מאשר אף פעם לא. נמלי הים בישראל הם מונופולים מוחלטים בבעלות המדינה, הם מחויבים במתן שירותים כפי שמשטרת ישראל מחויבי וכשם שצה״ל מחויב, מעבר למתכונת עבודה שגרתית״.

 

לדברי לין, ״נמלי ישראל חייבים להיערך לא רק לעבודה בימי שגרה אלא גם לעבודה בתקופות של שינויים חדים ברמת העבודה. הסכמי עבודה מגובשים צריכים לתת ביטוי להיערכות נכונה למצבים אלה. ואם לא, הרי שאלה הם הסכמי עבודה כושלים שנעשו בחוסר אחריות. חבל שכל הגורמים הנוגעים בדבר הבינו באיחור את אחריותם ולא עיצבו את הסכמי העבודה כפי שצריך, גם בהיערכות למצבים חריגים. יש לקוות כי הפעולות שנעשות כיום יסייעו מאד לצמצם את הצפיפות הגוברת בנמלי הים וכי הנזקים שנגרמו בתקופה האחרונה יסייעו לכל הגורמים להסיק את המסקנות הנחוצות באשר לעתיד.

 

נזכיר כי אתמול נודע שדירקטוריון נמל אשדוד אישר קליטה מיידית של 50 עובדים זמניים חדשים שיגויסו לטובת התמודדות וצמצום התור התפעולי הקיים. המתווה שאושר כולל גיוס מיידי של עד 50 עובדים שיועסקו לתקופה מוגבלת של עד שישה חודשים. בנוסף, יושאלו כ-25 סוורים מנמל אילת, וזאת בהתאם לזמינותם של עובדי הנמל בתקופה הקרובה. כמו כן יבוצע ניוד פנימי של עובדי מינהל ובתי מלאכה לטובת סקטור התפעול.