יצחק בלומנטל: לקוחות בודקים את האפשרות להכנסת מגה אוניות לאשדוד

מנכ"ל נמל אשדוד בפועל דיבר על הצורך בתשתיות מתאימות, בכדי לקלוט את האוניות הגדולות, וכן על חזון הנמל, להיות בתחרות עם נמלי אגן הים התיכון


13:53 ,10.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

התחרות בנלי הים מטיבה עם לקוחות ומקנה להם יכולת מיידית לקבל החלטה ולבחור את הנמל המועדף עליהם. כך אמר מנכ"ל נמל אשדוד בפועל יצחק בלומנטל במושב שנערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים.

 

התחרות בין נמלי הים בישראל, אמר בלומנטל, מתבצעת בכל יום על אוניות המכולות, מטענים ומכוניות.

 

בלומנטל הוסיף ש"החזון של נמל אשדוד הוא להיות נמל מוביל באגן הים התיכון, מפורט סעיד ועד פיראוס. התחרות שלנו אינה רק מול נמלי הים בארץ, אלא גם מול נמלי הים באגן הים התיכון, המהווים מרכז ימי לפריקה וטעינת סחורות לקווים ממשיכים.

 

"הספנות בעולם מתחילה לעבור לאוניות גדולות, בעלי קיבולת  כפולה ומשולשת. כבר היום חברות ספנות בעולם בודקות עם נמל אשדוד את היכולת לתת שירות ולקלוט אוניות גדולות. וזה האתגר התפעולי של נמל אשדוד.

 

"העלויות הכספיות גדולות מאד וכרוכות בהעמקת המים וציוד משוכלל, כמנופים גבוהים, בעלי זרועות ארוכות. בשנים האחרונות נמל אשדוד התייעל , הוכנסו טכנולוגיות חדשניות, שיטות עבודה מתקדמות והוענקה מיומנות וההתמחות של העובדים".

 

בלומנטל סיכם ואמר: "כגוף ממלכתי, אנו מחויבים לנהל את הנמל ברציפות תפקודית ולעמוד במשימה שלנו, לאפשר למדינת ישראל שער ימי פתוח להמשך פעילות היצוא והיבוא, המהווים נדבך מהותי בכלכלת המדינה. כתשתית אסטרטגית של המדינה, אנו בעלי יכולת מהירה לעבור לתפעול הנמל ולעבודה במתכונת חירום. העובדה שאוניות פקדו את נמל אשדוד במהלך צוק איתן היא עדות לאמון הרב של עולם הספנות הבינלאומי במנהלי ועובדי נמל אשדוד".