ילדי גנים מאשדוד התארחו בנמל בסיום פרויקט מרגישים את הים

התוכנית נערכת לאורך שנת הלימודים ובמהלכה נחשפים הילדים לפעילות הנמלית, ליחסי הגומלין ולשמירה על הסביבה


00:00 ,20.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד ציינה יום שיא בפעילות המשותפת עם גני ילדים באשדוד בנושאים סביבתיים

חברת נמל אשדוד אירחהילדים וילדות מ-34 גני ילדים בעיר במסגרת אירוע לציון יום השיא בפעילות משותפת עם עמותת מחמ"לי, איגוד ערים לאיכות סביבה חבל יבנה ומינהל החינוך בעיריית אשדוד.

השנה עמדה הפעילות בסימן "מרגישים את הים". במסגרת האירועים הגיעו הילדים לסיור מודרך ברחבי הנמל, צפו בהצגה "דודו הדולפין ושודדי הים" והשתתפו בפעילות יצירה בנושא.

הפרויקט, שהתבצע לאורך שנת הלימודים תשע"א, כלל מספר כמעט כפול של גנים מאלה שהשתתפו בשנת הלימודים שעברה, ועסק בחינוך ובמודעות לקשר אדם-ים-סביבה.

מטרת הפרויקט היא לפתח אוריינות ירוקה בדגש על סביבה ימית ועולם היונקים. הפרויקט כלל מגוון רב של אמצעים, בהם השתלמויות לגננות, הדרכות בגנים, פיתוח עזרים ומערכי למידה ייחודיים וסיור בחוף הים ובנמל.

במסגרת התוכנית נחשפו ילדי הגנים לחשיבות הפעילות הנמלית, ליחסי הגומלין של הנמל עם הסביבה ולמגוון הדרכים בהן נוקט הנמל על מנת לצמצם ולמנוע נזקים סביבתיים.

יצוין שהפרויקט הוא חלק ממגוון פעילויות שמבצעת חברת נמל אשדוד בנושאי חינוך ויצירת מודעות לשמירת הסביבה. כך, למשל, תומכת החברה מזה שנים בתוכניות לעידוד מודעות ירוקה בקרב ילדי הגנים. הדגש הוא על חשיבות פיתוח בר קיימא, הכולל את יחסי הגומלין שבין האדם, הנמל והמערכת האקולוגית הימית, וכן מרכזיות הנמל בחיי אשדוד.