יו״ר נמל אשדוד: ״הגורם שיכריע את התחרות הוא השירות״

אורנה הוזמן-בכור, יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד: ״בעזרת חדשנות נוכל לצמצם משאבים, לחסוך בעלויות, לייעל תהליכים ולהעניק שירות טוב יותר. בשנתיים האחרונות הקצנו סכום עצום של כ 2.5 מיליארד שקל להשקעות


13:03 ,25.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול התקיימה ועידת התשתיות של עיתון ״דה מרקר״ בו השתתפה בין היתר גם אורנה הוזמן-בכור, יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד. במהלך הראיון ציינה הוזמן-בכור כי התחרות אשר בפתח תוכרע לא על בסיס המחיר כי אם על בסיס השירות. ״בתוך כחודש מספר הנמלים הקיימים יכפיל עצמו כאשר חמישה נמלים יהיו פרטיים ואנחנו נישאר הנמל הממשלתי היחיד. בשנתיים האחרונות הקצנו סכום עצום של כ 2.5 מיליארד שקל להשקעות שנועדו להיערכות לתחרות, וחשוב להדגיש שכל כולו ממקורותינו התקציביים״.

 

בשאלה על מצב ההמתנות מחוץ לנמלים השיבה הוזמן-בכור כי מדובר במגמות עולמיות כתוצאה מסגרים אשר מתרחשים בנמלים מרכזיים כתוצאה מהשפעות הקורונה שעדיין איתנו. ״לפני כחודשיים גם בנמלי ישראל היו כ-30 אניות אשר המתינו לאורך זמן. זוהי משימה שלקחתי על עצמי ואני בוחנת אותה באופן אדוק ואני יכולה לבשר שנכון לעכשיו קיים מספר חד ספרתי של אניות ובסוף השבוע האחרון אף הגענו לשתי אניות בלבד שהמתינו. חשוב להבין שכל עוד אנו שומרים על מספר נמוך אניות יעדיפו להגיע אלינו״.

 

במסגרת הראיון הרחיבה הוזמן-בכור על נושא הטכנולוגיה והחדשנות בנמל וציינה כי  החדרת טכנולוגיה וחדשנות לנמל, אשר נחשב במשך שנים ארוכות לתחום מסורתי, תאפשר  להתייעל גם מבחינת כוח האדם וגם מבחינת השירות. ״לפני הקורונה ביקרתי בנמלים שונים בעולם וראיתי טכנולוגיות מיושמות שהחלטתי להביא אותן גם אלינו מתוך רצון לייצר ערך לחברה. פתחנו לסטארטאפים את הנמל שהיה עבורם ׳מגרש משחקים׳, ולאט לאט גדלנו עד שהיום יש אצלנו למעלה מ-40 סטארטאפים, חממה טכנולוגית ואקסלרטור בינלאומי.

 

הוזמן בכור ציינה כי חברת הנמל הטמיעה טכנולוגיה חדשנית של גשר מצלמות אשר מצלמות את הרכבים שיורדים בפריקה מהאונייה. הטכנולוגיה סורקת ב-360 מעלות את הרכב ומגלה שריטות על הרכבים וכך הנמל מגלה כי חלק גדול מהנזקים כלל לא קרו בשטחם וחוסך מיליוני שקלים מדי שנה. לדבריה, דוגמה נוספת שהגיעה מכורח הנסיבות הקורונה והוכיחה את עצמה היא של רחפנים אשר מבצעים סיור היקפי בנמל והחליפו חלק מאנשי הביטחון.

 

הוזמן בכור ציינה בסיום דבריה כי ההשקעות בטכנולוגיה משתלמות שכן הן מחזירות את עצמן. ״בעזרת חדשנות נוכל לצמצם משאבים, לחסוך בעלויות, לייעל תהליכים ולהעניק שירות טוב יותר״, הוסיפה״.