יו״ר נמל אשדוד בכנס ה-INSS: ״נמל אשדוד ערוך למצב של פתיחת חזית צפונית״

שאול שניידר, יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד השתתף בכנס מיוחד של המכון למחקרי בטחון לאומי INSS ואמר כי ״נמל אשדוד ערוך למצב של פתיחת חזית צפונית וימשיך לתת מענה מיטבי גם אם הנמלים הפרטיים בצפון המדינה יפסיקו לתפקד״


09:38 ,26.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

שאול שניידר, יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד, השתתף בכנס שנערך בעיר בשדרות של המכון למחקרי בטחון לאומי INSS. הכנס התקיים בראשותו של האלוף במיל׳ תמיר היימן ובהנחייתו של עופר שלח. המפגש עסק  בצעדים אסטרטגיים לחיזוק יישובי עוטף ישראל, זאת במסגרת פאנל בנושא תשתיות בחירום. הכנס אירח את  מקבלי ההחלטות, אנשי המקצוע, נציגי החברה האזרחית ובכירי המשק, אשר קיימו דיון מעמיק בנושאים האסטרטגיים השונים המשפיעים על תושבי הדרום בתקופה הנוכחית.

 

שאול שניידר אמר בכנס כי: ״ישראל היא מדינת אי. 99% מהסחורות מגיעות לישראל דרך הים. נמל אשדוד אחראי ל-40% מאותן הסחורות. עובדי נמל אשדוד מגיעים לעבודה החל מה-7 לאוקטובר, על אף שחלקם מגיעים מהעוטף ומפונים. נמל אשדוד משרת בתקופה האחרונה גם את מערכת הביטחון הישראלית וגם את האמריקאית, על כלי השיט שלה. נמל אשדוד הינו מתקן קיומי אסטרטגי, אשר עבד גם תחת מטחי טילים״. 

 

שניידר ציין את ההתגייסות המדהימה של העובדים החל מה-8 לאוקטובר. ״כולנו היינו בעבודה מסביב לשעון, על מנת  לתת מענה לסחורות שהגיעו לישראל ולאפשר למערכת הצבאית לקבל את החימושים שמגיעים דרך הנמל. החיבור של נמל אשדוד ליישובים ולתושבים בא לידי ביטוי לכל אורך התקופה ודאגנו גם למשפחות של העובדים״.

 

״נמל אשדוד הוא הנמל הממשלתי היחיד בארץ, במידה ותיפתח חזית צפונית, כל הנמלים האחרים לא יעבדו. בנמל אשדוד הבנו כבר ב-8 לאוקטובר שאנחנו יחידה שחייבת להמשיך לתפקד, גם בעבודה השוטפת וגם בתמיכה לצבא ולפינויים שנעשו לאורך הצירים. פיתחנו יכולות לספק את הצרכים של מדינת ישראל ואנחנו נמשיך להביא לכאן מטענים שונים, על מנת לאפשר גם למערכות השונות להתקיים וגם להמשיך לתמוך בעובדים ובמשפחות שזה חלק לא פחות חשוב בהיערכות שלנו״.