יו״ר חברת נמל אשדוד: האיום החות׳י זה בעצם איראן

שאול שניידר, יו״ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, השתתף בוועידת תחזיות לשנת 2024 ואמר ״נמל אשדוד הוא תשתית לאומית קריטית בו עוברים 40% מהסחר הישראלי״


10:37 ,08.01.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

שאול שניידר, יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד, השתתף לאחרונה בוועידת התחזיות לשנת 2024. במסגרת הוועידה בכירים ומומחים בתחומי מדיניות, ביטחון כלכלה ועסקים נפגשו וניתחו יחד את המשבר הקשה ביותר בתולדות המדינה והעלו רעיונות והצעות איך ממשיכים מכאן לעתיד טוב יותר. 

 

שאול שניידר השתתף בפאנל ״תשתיות לאומיות: ניהול חברות חיוניות בזמן מלחמה״, לצדם של דינה בן טל גננסיה מנכ״לית אל על, עמית לנג, מנכ״ל מקורות, ובהנחייתו של עמיר קורץ, כתב כלכליסט. 

 

בפאנל אמר שניידר כי ״נמל אשדוד אחראי ל-40% מהסחר. הנמל הוא תשתית לאומית קריטית, כאשר אנחנו מתחילת המלחמה שומרים על רציפות תפקודית, כדי לאפשר זרימת סחורות למשק הישראלי ולאפשר להמשיך ולהניע  את הכלכלה. אנחנו מתמודדים עם עובדים שפונו מבתיהם ועם עובדים בצו 8, אבל אצלנו העבודה חייבת להמשיך כחלק מהמאמץ הלאומי״. 

 

על איום החות'ים אמר שניידר: ״אנחנו מדברים על האיום החות׳י אבל זאת איראן. ההשפעה מתבטאת  במספר אניות שמאריכות את ההפלגה שלהן וישנן מספר אוניות שהחליטו לדלג על הנמל ולהגיע לחיפה. 

אנחנו בנמל אשדוד  ערוכים בימים אלו לקבל את כל הסחורות הדרושות לישראל במקרה של מלחמה בצפון או כאלה שיופנו אלינו מנמל אילת״.