יבואני המזון בפנייה לנמל אשדוד: הנחה בגין המכולות התקועות בנמל

ראובן שליסל: הנזקים הכספיים שחווים היבואנים בשל הוצאות אחסנה הם עצומים. יצחק בלומנטל: ממוצע ימי האחסנה למכולות קירור עלה ביממה בלבד


11:23 ,10.08.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר פנה לפני יומיים במכתב למנכ"ל חברת נמל אשדוד בעניין העיכובים הנמשכים בשחרור משלוחי מזון מתחנת ההסגר של משרד הבריאות בנמל אשדוד. העתק ממכתבו נשלח גם למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר.

 

שליסל כותב ליצחק בלומנטל כי "מאז חודש מאי 2016 אנו עדים, לדאבוננו הרב, לעיכובים משמעותיים, שנעים בין שבוע לשבועיים ויותר ממועד הגשת בקשה לשחרור משלוח מזון ועד שהגורמים המקצועיים בתחנת ההסגר מתפנים להתחיל לבדוק את הבקשה". לטענתו, לפני יומיים החלו בתחנות ההסגר לטפל בבקשות לשחרור מזון שהוגשו ב-27 ביולי – כלומר לפני שבועיים.

 

שליסל מציין כי עיכובים אלו אינם נגרמים כתוצאה מפעילותו של נמל אשדוד. אך מציין כי  הנזקים הכספיים שחווים היבואנים בשל הוצאות אחסנה לנמל אשדוד הם עצומים, ו"ראוי שנמל אשדוד יהיה ער למצוקה וימצא דרך שלא לחייב את היבואנים בגין נסיבות שאינן תלויות בהם כלל".

 

"נוכח האמור", כותב שליסל לבלומנטל, "נודה על מעורבותך האישית בבחינת הנושא ומציאת פתרון רוחבי מתאים לתקופה זו. אחד הצעדים שיכול לסייע מאוד הוא הגדלה זמנית של מספר ימי הפטור של מכולות מזון מארבעה לעשרה ימים. כמובן שבמקביל נעשות פעולות על מנת למגר את הבעיה במשרד הבריאות".

 

שליסל מזכיר למנכ"ל חברת נמל אשדוד כי במהלך שנת 2008 על רקע עיכובים בטיפול של משרד הבריאות במשלוחי מזון, מנכ"ל משרד התחבורה פנה למנהלי הנמלים וביקש התחשבות ביבואנים.

 

 

תגובת חברת נמל אשדוד

 

 

יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, השיב לפנייתו של יו"ר ענף מזון באיגוד לשכות המסחר, ראובן שליסל וציין כי "אנו ערים לנושא העיכובים ופועלים ככל יכולתנו לסייע בנושא  כפי שפעלנו גם בעבר גם אל מול משרד הבריאות".

 

יחד עם זאת מציין בלומנטל כי "ממוצע ימי האחסנה למכולות קירור עלה ביממה בלבד - מארבעה לחמישה ימים. לא מדובר בשינוי קיצוני וכפי הנראה מרבית העיכוב הינה במחסנים העורפיים ולא בשטחי הנמל".

 

עוד מוסיף בלומנטל כי "חברת הנמל מצויה בצמיחה ובגידולים חריגים במרבית המטענים ואין ביכולתה לעודד אחסנה ארוכת טווח בשטחה באופן גורף".

 

מנכ"ל חברת נמל אשדוד מציין במכתבו לראובן שליסל כי "בכל הנוגע לנזקים המסחריים להמתנות אנו פועלים באופן ישיר מסחרית ומקצועית מול כל לקוח בהתאם לאחריותנו העסקית. גם בשנים 2010-11  פעל הנמל בהצלחה בתאום עם מנכ"ל משרד הבריאות דאז מר רוני גמזו לצמצם דרמטית את ההמתנות. הגידול במספר התיקים בתחנת ההסגר העומד על קצב של 40 אלף לעומת ממוצע של 25 אלף בעבר, מצא את תחנת ההסגר לא ערוכה לקצב גידול חריג זה, ובכוונת הנמל לפעול שוב לתיקון המצב".

 

"אנו רואים חשיבות גדולה בעבודה השוטפת בכל הנוגע לממשק בין תחנת ההסגר לנמל על מנת לעודד יבוא מכולות מזון דרכינו. נמשיך לפעול ולחזק את העבודה מול משרד הבריאות בהקדם ככל שהדבר תלוי בנו. פניתי  למנכ"ל משרד הבריאות, מר משה בר סימן טוב, לתיאום פגישה דחופה על מנת לקדם את הפתרון בהקדם האפשרי".