חברת נמל אשדוד לביהמ"ש: לפתוח את שוק הביטוח לנמלים

טוענת: במתווה ההליך תתאפשר הגשת הצעות על ידי ברוקרים בינלאומיים, אשר יוכלו להתקשר הן עם מבטחים ישראליים והן עם מבטחים זרים


13:12 ,14.08.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד פנתה היום בתגובה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע אשר הוציא ב-24 ביולי צו הקפאה למכרז שפרסמה החברה. המרכז שהוקפא עסק בבחירת ברוקר בינלאומי לתיק הביטוח של הנמל.

 

הצו הוצא בעקבות עתירה שהגישה חברת הביטוח הראל, אשר ביטחה את הנמל מ-2007. כמה תחומים בנמל בוטחו על ידי חברת הפניקס .

 

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה לעתירה של חברת הראל כי "חברת הנמל פועלת בהליך מכרזי זה בהתאם לחוק ובשקיפות מלאה, תוך שהיא בוחרת דווקא להרחיב את פוטנציאל המשתתפים במכרז ולא לצמצמו".

 

מנמל אשדוד נמסר עוד כי במתווה ההליך תתאפשר הגשת הצעות על ידי ברוקרים בינלאומיים, אשר יוכלו להתקשר הן עם מבטחים ישראליים והן עם מבטחים זרים, לצורך גיבוש תנאי פוליסות הביטוח הנדרשות לחברת הנמל, ליווי ברכישת הפוליסות הללו וטיפול בסילוק התביעות.

 

כפי שהרחיבה חברת הנמל בתגובתה לבית המשפט, מניסיונה ומבדיקתה של החברה, עולה כי הליך זה הינו היעיל ביותר כלכלית, שכן הוא צפוי להוביל לפתיחת תחרות בשוק זה, דבר שיביא לחסכון כספי משמעותי לקופה הציבורית.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר עוד כי היא "מצרה על כל ניסיון לטרפד הליך זה משיקולים זרים ובמטרה למנוע קיום תחרות אמיתית והוגנת".

 

נזכיר כי בסוף חודש יוני השנה פרסם נמל אשדוד מכרז סגור לבחירת ברוקר בינלאומי, שיזכה בתיק הביטוח של חברת נמל אשדוד. כאמור, בית המשפט המחוזי בבאר שבע הוציא ב-24 ביולי צו הקפאת הליכים למכרז זה בעקבות עתירתה של חברת הביטוח הראל.