חב' נמל אשדוד תפתח את המכרז הביטוחי הבא לחברות ביטוח ישראליות

חברת נמל אשדוד הגיעה להסכמה עם חברת הראל לפיה חברות הביטוח הישראליות ישותפו בהליך המכרז הבא לביטוחי חברת הנמל. ההסכמה קיבלה תוקף של פסק דין


12:44 ,06.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד הגיעה להסכמה עם חברת הראל לפיה חברות הביטוח הישראליות ישותפו בהליך המכרז הבא לביטוחי חברת הנמל. ההסכמה קיבלה תוקף של פסק דין.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי החברה ביקשה לפנות לברוקרים בינלאומיים מאחר וחברות הביטוח הישראליות ייקרו את הפרמיות בשנה האחרונה במאות אלפי שקלים וסירבו לבטח את חברת הנמל בנושאים מסוימים.

 

נזכיר כי בסוף חודש יוני השנה פרסם נמל אשדוד מכרז סגור לבחירת ברוקר בינלאומי, שיזכה בתיק הביטוח של חברת נמל אשדוד. חברת הביטוח הראל, אשר היתה עד כה המבטחת העיקרית של חברת נמל אשדוד פנתה לבית המשפט בבאר שבע בבקשה כי יוציא צו להקפאת הליכים למכרז זה, וזאת לטענתה כי המכרז ביקש הצעות מברוקרים בינלאומיים בלבד.

 

בית המשפט המחוזי בבאר שבע נענה לבקשה והוציא ב-24 ביולי צו הקפאת הליכים למכרז זה בעקבות עתירתה של חברת הביטוח הראל. נציין כי חברת הביטוח הראל ביטחה את הנמל משנת 2007. כמה תחומים בנמל בוטחו על ידי חברת הפניקס.

 

חברת נמל אשדוד טענה כי במתווה ההליך תתאפשר הגשת הצעות על ידי ברוקרים בינלאומיים, אשר יוכלו להתקשר הן עם מבטחים ישראליים והן עם מבטחים זרים, לצורך גיבוש תנאי פוליסות הביטוח הנדרשות לחברת הנמל, ליווי ברכישת הפוליסות הללו וטיפול בסילוק התביעות. החברה ציינה עוד בפני בית המשפט כי מניסיונה ומבדיקתה של החברה, עולה כי הליך זה הינו היעיל ביותר כלכלית, שכן הוא צפוי להוביל לפתיחת תחרות בשוק זה, דבר שיביא לחסכון כספי משמעותי לקופה הציבורית.