ועדות קליטה חדשות למכרז הסוורים בנמל אשדוד

בהסכמת הצדדים החליט בית הדין האזורי לעבודה על הקמת שלוש ועדות, בהן לא יישבו חברי הוועד שישבו בוועדה המקורית, וכן על עריכת ראיונות לכל המועמדים


14:50 ,17.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בנמל אשדוד יקומו שלוש ועדות קליטה בנוגע למכרז הסוורים. בוועדות יישבו אנשים שלא ישבו בוועדת הקליטה שפוזרה והן יערכו את הראיונות למועמדים החל מההתחלה. כך פסק היום (ג') בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה.

 

יצוין שוועדת הקליטה הקודמת פוזרה על ידי ההנהלה, לאחר שעלה שבין חברי הוועד שישבו בה נמצאים בניגוד עניינים בולט, היות וחלק מהמועמדים לתפקיד הסוורים הינם קרובי משפחתם.

 

בתגובה להחלטת בין הדין טענה הנהלת הנמל מצד אחד וועדי העובדים מצד שני לכך שבית הדין קיבל את עמדתם.

 

בהודעת נמל אשדוד נמסר שבית הדין קיבל את טענות הנמל בדבר הצורך בגיוס עובדים מהיר והורה על קיום שלוש ועדות קליטה במקביל, שיסיימו את עבודתן תוך חודשיים ויראיינו את כל המועמדים שעברו את הבחינות. בית הדין קבע שימונו חברי ועדה חדשים.

 

במקביל דחה הבוקר על הסף בית דין לעניינים מנהליים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע עתירה שהוגשה על ידי מספר מועמדים במכרז הסוורים נגד הנמל. בדיון טענה ההנהלה שאין לבית הדין סמכות לדון בעתירה.

 

המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד יצחק בלומנטל התייחס להחלטה: "מכרז הסוורים הינו מכרז בעל חשיבות אסטרטגית מבחינת נמל אשדוד והבטחת המשך מגמת הצמיחה בפעילות שלנו. החלטנו להשתמש בכל האפשרויות העומדות לרשותנו בכדי להבטיח את המשך התנהלותו של המכרז בדרך מהירה וחוקית. אנו נפעל על מנת לקדם את המכרז במהירות כדי לקלוט כ-60 סוורים חדשים בחברה. אני קורא לראשי נציגות העובדים בנמל ולהסתדרות הכללית להחליף את הדיסקט בהתנהלות מול הנהלת נמל אשדוד ולפתור את המחלוקות והסכסוכים בדרך של הידברות סביב השולחן ולא בדרכים אחרות, הפוגעות  בכלכלה הישראלית".

 

איש יחסי הציבור של ועד העובדים חיים קוזניץ מסר בתגובה: "בית הדין לעבודה בבאר שבע דחה בצהרים את דרישת הנהלת נמל אשדוד וקיבל את עמדת העובדים וההסתדרות, כשהורה לראיין מחדש את כל 870 המועמדים לתפקיד סוורים. בנוסף ציין השופט אילן סופר, כי לא נפל כל פגם בוועדת הקליטה בה נכחו חברי הוועד אבינעם שושן וגדי אבוטבול. שושן ציין כי הוא שבע רצון מההחלטה וכי הצדק יצא לאור".