הפרקליטות הגישה ערעור על זיכויו של אלון חסן

הפרקליטות בחרה לערער רק על שני סעיפים מתוך ארבעת הסעיפים מהם זוכה אלון חסן: סעיף מרמה וסעיף הפרת אמונים של עובד ציבור. אלון חסן: החלטה הנגועה בחוסר סבירות קיצוני, אגיש עתירה לבג״צ לבטל את ההחלטה הפסולה של הפרקליטות


11:51 ,14.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה אתמול לבית המשפט העליון הודעת ערעור על זיכויו של אלון חסן, לשעבר יו״ר ועד עובדי ציוד מכני בנמל אשדוד. הפרקליטות ערערה גם על זיכויו של דוד חסן, בן דודו אלון חסן. הפרקליטות לא תערער על זיכויו של שוקי סגיס, מי ששימש כמנכ״ל חברת נמל אשדוד לשעבר. 

 

נציין כי הפרקליטות בחרה לערער רק על שני סעיפים מתוך ארבעת הסעיפים מהם זוכה אלון חסן: סעיף מרמה וסעיף הפרת אמונים של עובד ציבור. הפרקליטות בחרה שלא לערער על זיכויו מאישומי שוחד וסחיטה באיומים. 

 

המדינה טוענת בערעור כי בית המשפט המחוזי שגה בזיכויו של חסן מעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים. לפי הפרקליטות, המעשים שביצע חסן ״מקימים עבירות של מרמה והפרת אמונים״. הפרקליטות מציינת כי חסן העמיד את עצמו במצב של ניגוד עניינים ובכך עבר עבירה של הפרת אמונים.

 

כתב האישום, שהוגש לפני כשנתיים, כלל ארבעה אישומים שונים ותיאר טובות הנאה פסולות בשווי מיליוני שקלים שניתנו לחסן ולמקורביו מפעילות תפעולית שהתנהלה בתחומי נמל אשדוד במהלך השנים 2010 ו-2013. בכתב האישום יוחסו לחסן עבירות חמורות של שוחד, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים של עובד ציבור.

 

נציין כי למרות שהודעת הפרקליטות נמסרה אתמול (יום א׳) כתב אלון חסן בעמוד הפייסבוק שלו כבר ביום שישי שעבר כי: ״אני תקווה כי הידיעות המתפרסמות באמצעי התקשורת על כוונת הפרקליטות להגיש ערעור על פסק הדין בענייני אינן נכונות. 

 

״היה ובכל זאת תגיש הפרקליטות ערעור, הרי שמדובר בבירור בשימוש לרעה בסמכות השלטונית תוך פעולה בוטה ומתוך ניגוד עניינים, בניסיון נואש להציל את כבודה ולא מתוך שיקול של האינטרס הציבורי. 

 

״החלטה שכזו, נגועה בחוסר סבירות קיצוני מכיוון שלפי כל ההלכות המשפטיות, ערכאת ערעור לא מתערבת בממצאי מהימנות. התוצאה תהיה, שאם יוגש ערעור ממניעים פסולים, אפנה לבית המשפט הגבוה לצדק ואגיש עתירה לבג״צ לבטל את ההחלטה הפסולה והבלתי סבירה של הפרקליטות״.

 

הליך הערעור בתיקו של אלון חסן מנוהל ע״י עורכי הדין תמר פרוש ואיתמר גלבפיש מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.